וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרפל ישוחרר לאחר שליט בתמורה ל-81 מצרים"

ניר יהב

16.10.2011 / 7:59

לפי הדיווח ב"אל-אהראם", זמן קצר לאחר שחרור גלעד שליט, ישוחרר גם העצור הכלוא במצרים מזה ארבעה חודשים. הדבר התאפשר בזכות התנצלות ישראל על הרג השוטרים המצריים בפיגוע בדרום

זמן קצר לאחר ביצוע עסקת שליט תשחרר מצרים את הצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, העצור מזה ארבעה חודשים בקהיר ומואשם בריגול לטובת המוסד. העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח הבוקר (ראשון) כי בתמורה לגרפל תשחרר ישראל 81 אזרחים מצרים הכלואים אצלה, רובם המכריע על רקע פלילי.

אילן גרפל עצור במצרים - כותרות אחרונות:
גרפל מסתבך: "יואשם בהסתה לפגיעה במבני ציבור"
פנטה במצרים: קורא לשלטון בקהיר לשחרר את גרפל
"קונסול ארה"ב העביר לגרפל מכתבים ממשפחתו"

לפי הדיווח, התנצלותה של ישראל על הרג החיילים המצרים בעקבות הפיגוע ליד אילת לפני כחודשיים והתיווך המצרי במגעים לגיבוש עסקת שליט הם אלו שסללו את הדרך להשלמת עסקת גרפל. לפי העיתון, 32 מהעצורים המצריים שישוחררו בתמורה לגרפל עדיין נחקרים. כל היתר נכלאו לתקופות שבין שנתיים ל-20 שנה.

בימים האחרונים התרבו הדיווחים על התקדמות משמעותית במגעים לשחרורו של גרפל ממצרים. עם זאת, ביום שלישי נראה היה כי מצבו הולך ומסתבך: סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה אז כי התביעה במדינה הודיעה לגרפל כי היא מחמירה את כתב האישום נגדו ומוסיפה סעיף נוסף שבו יואשם בהסתה לפגיעה במבני ציבור.

לפני כשבועיים ביקר בקהיר שר ההגנה האמריקאי לאון פנטה וקרא לשלטונות במצרים לשחרר את גרפל. במהלך שיחה עם כתבים, אמר פנטה: "אנחנו מודאגים מהטיפול בגרפל וקוראים לשחרורו המיידי". לאחר מכן הבהיר פנטה כי הוא אינו מעורב באופן ישיר במשא ומתן לשחרורו של גרפל.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully