וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין הודף הביקורת: "לאזרח תמיד יש בחירה"

לקראת הבחירות המתקרבות ברוסיה, בהן הוא צפוי להיבחר שוב לנשיא, התראיין ראש הממשלה והדף את הביקורת על העדר אפשרויות בחירה אמיתיות: "העניין אינו הנשיאות אלא אמון הציבור"

בראיון יוצא דופן שישודר הערב (שני), דוחה על הסף ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, האשמות שהושמעו לאחרונה, על פיהן הבחירות במדינה נערכות באופן בלתי דמוקרטי, ותוצאותיהן מוכתבות מראש. בראיון, שישודר בשלושת ערוצי הטלוויזיה הפדראליים במדינה וציטוטים ממנו פורסמו כבר הבוקר בערוץ "רוסיה 24", אומר פוטין כי "לאזרח הממוצע תמיד יש ברירה".

לפני כחודש פרסמה מפלגת "רוסיה המאוחדת", המפלגה הגדולה והמשפיעה במדינה, את רשימת מועמדיה - הן בבחירות לפרלמנט בדצמבר הקרוב, והן בבחירות לנשיאות שייערכו במרץ. המועמד לנשיאות הוא פוטין, ואילו המועמד לראשות הממשלה (העומד בראש הרשימה לפרלמנט) הוא דמיטרי מדבדב, הנשיא הנוכחי ואיש אמונו של פוטין. על פי סקרים עדכניים, שיעור התמיכה בשניים גבוה ביותר, עד שכניסתם לשני התפקידים כמעט ודאית.

פוטין, רוסיה והבחירות - עוד כותרות:
פוטין הכריז: "אתמודד מחדש על נשיאות רוסיה"
התיאטרון הדמוקרטי של פוטין / דניס ויטצ'בסקי
התרמית הימית של פוטין צפה - ונפלטה ליבשה
צפו בתשדיר של פוטין: התפשטי - וזכי באייפד

פוטין ומדבדב יצאו לדוג. AP
מדבדב ופוטין במסע דיג משותף, בחודש שעבר/AP

"הנשיאות איננה הדבר העיקרי", אמר פוטין, והוסיף: "הדבר העיקרי הוא אמון הציבור. אסור שיינתנו טובות הנאה ואסור שהחלטות יתקבלו על סמך חיבה, קרבה או טינה אישית". עוד אמר פוטין בראיון כי צפויים חילופים בגופי הרשות המבצעת במדינה.

פוטין, שמסיים כעת כהונה אחת בתפקיד ראש הממשלה (לאחר שתי קדנציות בתפקיד הנשיא), רוצה לחזור ולהנהיג את רוסיה באופן רשמי, לאחר "תקופת הצינון" שגזרה עליו החוקה, האוסרת יותר משתי קדנציות רצופות כנשיא. בבחירות, שנקבעו ל-4 בדצמבר, הוא צפוי "להחליף כיסאות" עם מדבדב המכהן כעת כנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully