וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באגרוף ברזל: התיאטרון הדמוקרטי של פוטין

ראש הממשלה פוטין והנשיא מדבדב יחליפו שוב לשכות אחרי הבחירות ברוסיה. בין 582 חברי מרכז המפלגה היה אחד שהצביע נגד הקומבינה - אך לא העז להזדהות. למישהו יש ספק מי ינצח בבחירות?

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

משחקים כסאות מוזיקליים: במהלך סוף השבוע פירסמה מפלגת "רוסיה המאוחדת", המפלגה הגדולה והמשפיעה במדינה, את רשימת מועמדיה - הן בבחירות לפרלמנט בדצמבר הקרוב, והן בבחירות לנשיאות שייערכו במרץ. והמתמודדים הם: פוטין ומדבדב. הפתעה הפתעה.

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין הודיע כי ישמח שנשיא המדינה דימיטרי מדבדב יהיה ראש הממשלה שלו. רויטרס
הזוגיות תימשך. פוטין ומדבדב, אתמול בטיול רגלי/רויטרס

על פי החלטת המפלגה, ראש הממשלה, ולדימיר פוטין, יתמודד על תפקיד הנשיא, ואילו הנשיא הנוכחי, דמיטרי מדבדב, יעמוד בראש הרשימה לפרלמנט - ויתמודד על תפקיד ראש ממשלה.

עוד על כוכבי הפוליטיקה הרוסית:
פוטין הכריז: "אתמודד מחדש על נשיאות רוסיה"
מדבדב: רוצה עוד כהונה, אך לא אתמודד מול פוטין
צולל אל הנשיאות: פוטין בכותרות - והפעם במעמקים
צפו בתשדיר של פוטין: התפשטי - וזכי באייפד
כל הדרכים מובילות לקרמלין: פוטין בדרך חזרה?

פוטין, שמסיים כעת כהונה אחת בתפקיד ראש הממשלה (לאחר שתי קדנציות בתפקיד הנשיא), רוצה לחזור ולהנהיג את רוסיה באופן רשמי, לאחר "תקופת הצינון" שגזרה עליו החוקה, האוסרת יותר משתי קדנציות רצופות כנשיא. זה לא שבתפקיד ראש הממשלה לא היה לו כוח - לעתים נדמה היה שהוא ומדבדב נמצאים באותו המעמד לכל הפחות. אך רשמית, לפחות, לנשיא יש יותר סמכויות. ואם צריך דובדבן על הקצפת של עוגת הנשיאות, זהו התיקון הקטן הבא: החל מ-2012, תוארך הקדנציה של הנשיא לשש שנים. כך, מבטיח לעצמו פוטין עוד לפחות שש (על מי אנחנו עובדים? בוודאות 12) שנים בשלטון - עד 2024.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"איפה הסרבן? חבל שלא הזדהה"

ומדבדב? הוא מבין שהתמודדות על הנשיאות מול פוטין היא קרב בלתי אפשרי, ומוכן לוותר על הניסיון להיבחר לכהונה שנייה בתמורה לתפקיד השני בחשיבותו. אז נכון, בתקופת פוטין לא באמת משנה מי נמצא במקום השני או השלישי, כי המקום הראשון הוא היחיד שקובע - אך ראשות הממשלה בכל זאת עדיפה על חזרה לאנונימיות.

רגע אחד ייזכר במיוחד מכינוס המפלגה: בהצבעה החשאית, בה נבחר מדבדב לעמוד בראש הרשימה בבחירות לפרלמנט, הצביעו בעדו 582 נציגי המרכז. 0 אנשים נמנעו. 4 טפסים נפסלו. ומתנגדים? היה אחד כזה. כשהכריזו על תוצאות ההצבעה, תהה פוטין בקול רם מי מהנציגים הצביע נגד, "ואיפה הסרבן הזה". איש לא הרים את היד, ופוטין הפטיר: "חבל, חבל שלא הראה את עצמו". נותר רק לנחש אם פתק ההצבעה הועבר לבדיקת טביעות אצבע.

כי ככה מתנהלת רוסיה של פוטין, אליה התרגלנו בעשור האחרון, לאחר הכהונות האפורות של בוריס ילצין: באגרוף ברזל בונים שם תיאטרון דמוקרטי, שמתנהל על פי כל חוקי המשחק כלפי חוץ - ואפילו לא טורח להסתיר את כוונותיו כלפי פנים.

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין הודיע כי ישמח שנשיא המדינה דימיטרי מדבדב יהיה ראש הממשלה שלו. רויטרס
לא באמת משנה מי נמצא במקום השני או השלישי. פוטין ומדבדב בכינוס המפלגה/רויטרס

האם יש סיכוי שפוטין לא ייבחר לנשיאות, ושמדבדב לא יהיה ראש ממשלה? לא באמת. הסקרים מראים כי גם כעת אחוזי התמיכה בשניהם גבוהים כל כך עד שאין לאופוזיציה החלשה והמפוזרת סיכוי כלשהו לקדם מועמד ריאלי - אלא אם פוטין יחשוק שיקום אחד כזה, סתם, כדי שהצגת התיאטרון תהיה מעניינת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully