וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מאשרת: "ישראל התנצלה על הרג השוטרים"

שר החוץ המצרי אישר כי קיבל את מכתב ההתנצלות של שר הביטחון ברק על הרג חמשת השוטרים המצרים בגבול הדרום. לדבריו, ההתנצלות הגיעה "בתגובה לדרישת המועצה הצבאית העליונה במצרים"

יממה לאחר שנחתמה עסקה לשחרור גלעד שליט - בהסכם שפרטיו גובשו בתיווך מצרים - קהיר אישרה אמש (רביעי) כי היא מקבלת את הודעת ההתנצלות של ישראל על הרג שוטריה בחודש אוגוסט.

שר החוץ המצרי, מוחמד עמר, אישר כי מצרים קיבלה מישראל מכתב התנצלות רשמי על הרג השוטרים המצרים בגבול. לפי דיווח בעיתון המצרי "אל-אהרם", עמר אמר כי "ישראל הביעה במכתב התנצלות וחרטה עמוקה על האירוע". שר החוץ שלח גם את תנחומיו למשפחות החיילים המצרים ההרוגים. לטענת עמר, ההתנצלות הישראלית הגיעה בתגובה לדרישה שהעבירה המועצה הצבאית העליונה במצרים לישראל.

עוד על יחסי ישראל-מצרים

ישראל התנצלה בפני מצרים על הרג השוטרים בגבול
מצרים סגרה את מעבר ניצנה, המסחר עם ישראל נפסק
גרפל מסתבך: "יואשם בהסתה לפגיעה במבני ציבור"

ביום שלישי פרסם שר הביטחון, אהוד ברק, הודעה על סיום התחקיר המשותף של הפיגוע, שאירע בחודש אוגוסט בגבול ישראל-מצרים, במהלכו נהרגו שמונה חיילים ואזרחים ישראלים וחמישה שוטרים מצרים. ברק הביע התנצלות בשם מדינת ישראל על התקרית. לאחר האירוע, בו נהרגו חמשת השוטרים המצרים, הביעה ישראל צער על המקרה ותקווה כי הסכם השלום לא ייפגע. ברק הנחה לקיים תחקיר בצה"ל על המקרה, ובעקבותיו לערוך בדיקה משותפת עם הצבא המצרי לבירור נסיבות האירוע. בהתאם לתוצאות התחקיר יופקו המסקנות המתאימות, הבטיח ברק לפני כחודשיים והוסיף כי "להסכם השלום בין ישראל למצרים יש חשיבות רבה וערך אסטרטגי גדול ליציבות המזרח התיכון".

הרג השוטרים המצרים אירע שעות ספורות לאחר הפיגוע המשולב. הפיגוע החל כאשר חוליית מחבלים שחדרה לישראל מגבול מצרים פתחה באש לעבר אוטובוס נוסעים ומחבל מתאבד הצליח להתפוצץ ליד אוטובוס נוסף שהיה ריק מנוסעים. בהמשך, מחבל נוסף פתח באש לעבר רכב פרטי, ואש נפתחה גם לעבר כוח צה"ל שפתח בסריקות אחר המחבלים.

(עדכון ראשון: 22:38, 12.10.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully