וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים סגרה את מעבר ניצנה, המסחר עם ישראל נפסק

טל שלו, כתבתנו המדינית

11.10.2011 / 16:16

המעבר נסגר בשבועיים האחרונים בעקבות סכסוך עם שבטים בדואים מקומיים. משמעות סגירת המעבר היא שכעת לא מתקיים מעבר סחורות יבשתי בין ישראל ומצרים. משרד החוץ: פועלים לפתוח המעבר

אי השקט הביטחוני במצרים נותן את אותותיו גם במישור המסחרי: לוואלה! חדשות נודע כי בשבועיים האחרונים, בעקבות סכסוך עם שבטים בדואים מקומיים, סגרה מצרים את מעבר ניצנה, ולמעשה אין מעבר סחורות יבשתי בין שתי המדינות. במשרד החוץ אישרו כי המעבר אכן סגור, והוסיפו כי מתקיימים מגעים עם השלטונות המצריים לפתוח את המעבר ברגע שיתאפשר. "המצרים הודיעו כי המעבר יהיה סגור לפרק זמן שלא הוגדר ומסיבות שלא נמסרו", נמסר ממשרד החוץ, "איננו מתערבים בעניינים הנוגעים לניהול הצד המצרי של המעבר, ובכלל זה סידורי אבטחה".

עוד על יחסי ישראל-מצרים
תופעה בגבול הדרומי: הצבא המצרי יורה במסתננים
בתיאום ישראלי: "כוחות צבא מצריים נכנסו לסיני"
האנרכיה מתרחבת: פיצוץ נוסף בצינור הגז בסיני

מעבר ניצנה, הממוקם בסמוך לכפר הנוער ניצנה ולמושב קדש ברנע, הוא מסוף המעבר המרכזי של סחורות בין ישראל ומצרים ולהיפך, ובימים כתיקונם עוברות בו בממוצע בין 700 ל-1,000משאיות בחודש, ועליהן סחורות מכל הסוגים - מוצרי מזון, כימיקלים, מוצרי נייר, מלט ומוצרי בנייה ועוד. עם פרוץ אירועי ההפיכה הפוליטית במצרים, נסגר המעבר מהצד המצרי בשל היעדרם של גורמי אכיפה ושלטון במקום, וכן בעקבות הקשיים שנוצרו בנסיעה בכבישי סיני עקב הידרדרות המצב הביטחוני הפנימי.

מאז נפל משטר מובארק מתמודדים מנגנוני הביטחון המצריים עם התקפות של כנופיות בדואיות על סמלי שלטון בסיני ופגיעות בצינור הגז לישראל ולירדן. בחודש יולי האחרון דווח בוואלה! חדשות כי על תלונות של נהגי משאיות מצריים על כנופיות בדואים שמעכבות אותם בצירים השונים בדרכם לצד המצרי של המעבר וגובות מהם "דמי חסות".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully