וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המהומות: סגן ראש ממשלת מצרים התפטר

ניר יהב

11.10.2011 / 15:47

ברקע דיווחים על התפטרות הממשלה כולה, עולה שרק סגנו של ראש ממשלה, שר האוצר חאזם בבלאווי, פרש מהקבינט. הוא נימק את החלטתו בקבלת אחריות על המהומות הקטלניות בתחילת השבוע

טרם התברר סופית מהו מקור הדיווח בצהריים (שלישי) ברשת אל-ג'זירה, לפיו ראש ממשלת מצרים, ד"ר עיסאם שרף, הגיש למועצה הצבאית העליונה בקהיר את התפטרותה של ממשלתו. דובר הממשלה, מוחמד חג'אזי, הכחיש את הדיווח הן בפני אל-ג'זירה והן בפני רשת אל-ערביה, והבהיר כי הממשלה ממשיכה בתפקידה. הדיווח הגיע ברקע העימותים שפרצו שלשום בין נוצרים קופטים לכוחות הצבא, בהם נהרגו 35 בני אדם לפחות ונפצעו מאות אחרים.


עוד בנושא
העימותים נמשכו לתוך הלילה עם הרוגים ופצועים
מחאת הנוצרים במצרים נמשכת: שר נרגם באבנים
מצרים: 21 הרוגים בפיגוע סמוך לכנסייה קופטית

הרוגים ופצועים בהפגנה של קופטים במצרים. רויטרס
באירועים האלימים נהרגו לפחות 35 בני אדם/רויטרס

קודם לכן, דיווחה רשת אל-ג'זירה כי שר האוצר וסגנו של ראש ממשלת מצרים, חאזם אל-בבלאווי, התפטר מתפקידו במחאה על האופן שבו טיפל הקבינט באירועים האלימים. באתר המצרי "מסראווי" צוטט בבלאווי באמרו כי החליט להתפטר, משום שהוא לוקח אחריות על המעשים כחלק מתפקידו בממשלה. "למרות שלממשלה אין אחריות ישירה על מה שקרה", אמר, "בסופו של דבר האחריות מוטלת עליה".

אלפי קופטים מחו על הצתת כנסייה, ונענו ביד קשה

ביום שני בבוקר התכנסה המועצה הצבאית העליונה לדיון חירום בקהיר, בעקבות העימותים האלימים שנמשכו אל תוך הלילה הקודם, במספר מוקדים, רובם בקהיר. המהומות החלו לאחר שאלפי נוצרים קופטים הגיעו למרכז קהיר כדי להביע מחאה על הצתת כנסייה בעיר אדפו שבמחוז אסואן. כוחות צבא ומשטרה שהגיעו למקום כדי לאבטח את בניין הטלוויזיה ירו לעבר המפגינים כדי לפזרם. בתגובה השליכו הקופטים אבנים ובמקום פרצו עימותים קשים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully