וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר: נשבית את יום הלימודים הראשון

11.10.2011 / 12:20

חברי הסגל האקדמי הזוטר דורשים להפסיק את העסקתם במתכונת קבלנית ולהקצות תקציבים לשיפור תנאי עבודתם. ללא פתרון, הסגל הזוטר מתכוון להשבית את הלימודים ב-30 באוקטובר

על רקע המחאה החברתית המתמשכת, הודיע היום (שלישי) הסגל האקדמי הזוטר באוניבסיטאות כי ישבית את היום הראשון ללימודים שיחול ב-30 באוקטובר, במחאה על תנאי העסקתו. הדרישות, כפי שהוצגו על ידי הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות, הן הפסקת העסקת סגל זוטר במתכונת קבלנית, כמו גם הקצאת תקציבים לשיפור תנאי העבודה ואפשרויות הקידום של עובדי הסגל הזוטר.

עוד באותו נושא
קאמבק למאבק החברתי: עצרות ענק ו"שביתת עם"
בגלל עובדי הקבלן: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כללי
פוצץ המשא ומתן: רכבת ישראל תושבת החל מהערב

לטענת המוחים, על ועדת התכנון והתקצוב במועצה להשכלה הגבוהה לכלול גם את הסגל הזוטר ברפורמה המתוכננת במוסדות ההשכלה הגבוהה. אחת מדרישות הבסיס שהציגו הינה הפסקת פיטורין של אנשי סגל זוטר מדי סמסטר, לטובת העסקה רב-שנתית וביטחון תעסוקתי. כמו כן, העלאת שכרם של עוזרי ההוראה (אשר לרוב אינו עולה על שכר מינימום. ב.ו), הפסקת העסקת מורים שאינם חלק מהמערכת, אשר מהווה נושא פוגעני לדבריהם, הסדרת מערך מלגות הקיום והמחקר – ופתיחת אפשרויות קידום, שכיום כמעט ואינן קיימות.

ועד ראשי האוניברסיטאות תקף את המהלך, בטענה כי אין בכוונת נציגי הסגל הזוטר לנהל משא ומתן של ממש ולהגיע לפתרונות ברי-קיימא. מטרת השביתה, נמסר מהוועד, היא "בראש ובראשונה לפגוע בסטודנטים ובהשכלה הגבוהה בישראל". עוד הוסיפו בוועד כי לפני שנתיים נחתם הסכם עם הסגל הזוטר, במסגרתו הוסדרו כלל התנאים הסוציאליים של העובדים והוענקו להם תוספות שכר של עשרות אחוזים. ועד ראשי האוניברסיטאות קרא לנציגי הסגל הזוטר לחזור לשולחן המשא ומתן, "לדיון ענייני, מבלי להשתמש בגל המחאה הציבורית באופן ציני ובלתי ראוי".

אתמול הכריזו מובילי המחאה החברתית, כי ב-1 בנובמבר תחול שביתה כללית במשק, במחאה על יוקר המחיה. היום הכריז יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, על סכסוך עבודה במשק. לדבריו, במידה שלא ייעשה צעד מיידי לצמצום העסקת עובדי הקבלן, יושבת המשק בתוך שבועיים. בנוסף, מאות רופאים מתמחים לא הגיעו לעבודתם אתמול, כצעד מחאתי על תנאי העסקתם וגובה משכורתם, לאחר ששבתו כלל הרופאים מספר פעמים, ומענה הממשלה לא סיפק את דרישות המתמחים. גם רכבת ישראל שבתה לפני כשבועיים, ובסוף חודש ספטמבר מיאנו סבלים בנמל התעופה בן-גוריון לפרוק את מזוודות הנוסעים. בתחילת חודש אוגוסט קיים הסגל הזוטר מאוניברסיטאות ברחבי הארץ הפגנה, שכונתה "תהלוכת אבל לחינוך הציבורי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully