וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאמבק למאבק החברתי: עצרות ענק ו"שביתת עם"

ראשי המאבק החברתי החליטו על שורת צעדים במחאה על אישור המלצות דו"ח טרכטנברג. בתכנון: עצרות ב-29 באוקטובר ושביתה שתכלול את כל הסקטורים ב-1 בנובמבר. "אף אחד לא מקשיב לנו"

יום לאחר שהממשלה אישרה את דו"ח ועדת טרכטנברג לשינוי כלכלי-חברתי, הודיעו אמש (שני) ראשי מטה המאבק החברתי על חזרת המחאה לרחובות. ב-29 באוקטובר צפויות להתקיים ברחבי הארץ עצרות ענק ושלושה ימים לאחר מכן, באחד בנובמבר, תתקיים "שביתת העם הראשונה בתולדות מדינת ישראל". על המהלכים הקרובים של המוחים הוחלט בתום התכנסות ארצית שהתקיימה במטה המחאה.


המאבק נגד יוקר המחיה - כותרות אחרונות:

הסטודנטים אחרי אישור טרכטנברג: "נחריף המאבק ברחובות"
הממשלה אישרה ברוב גדול את המלצות דו"ח טרכטנברג
ליף על אלי ישי: "יצא גבר, לליברמן יש מה ללמוד"

הפגנה בתל אביב נגד מחירי הדיור. אורי לנץ
שידור חוזר באוקטובר? הפגנה בתל אביב נגד יוקר המחיה/אורי לנץ

בהודעה על צעדיהם הבאים ציינו המוחים כי "בכנס נשמעה מורת רוח נוכח צעדיה האחרונים של הממשלה והפתרונות החלקיים והבלתי-מספקים שהיא מציעה למצוקות החברתיות. באחד בנובמבר נפתח בשביתת העם הראשונה בתולדות מדינת ישראל, ונעלה שלב נוסף במאבק ההיסטורי למען צדק חברתי". עוד ציינו במטה המאבק כי המטרה היא ליצור יום שביתה רחב ככל הניתן ושבשבועיים הקרובים יפעלו ראשי המחאה לצירוף של כמה שיותר אזרחים, בתי עסק, עמותות, מוסדות וארגונים חברתיים לשביתת המחאה.

"אנו קוראים בזאת לכלל האזרחים ברחבי הארץ - תלמידים, סטודנטים ועובדים - לשבות ליום אחד כאקט של מחאה על מצבה החברתי הקשה של מדינת ישראל ועל ההתעלמות המקוממת של הממשלה מגל המחאה. ב-1.11.11 נשבות כל אחד בגלל המצוקה הפרטית שלו אבל גם כהזדהות עם המצוקה של האחר. שוב לא נהיה לבד", נמסר בהודעת ראשי המאבק.

דפני ליף, שהשתתפה בכנס אמרה כי "כולנו יצאנו לרחובות כי אנחנו קורסים תחת הנטל. ביחד, שלושה חודשים אנחנו מצביעים ברגליים, זועמים על שנלקח מאיתנו האופק. כל אחד מאיתנו יצא למחות מתוך כאב, מתוך קשר בבטן. שלושה חודשים אנחנו צועקים ואף אחד לא מקשיב שם, באותה ממשלה שאמורה לשרת אותנו, להיות קשובה וחרדה לשלומנו, לעתיד שלנו - בשביל זה היא קיימת. שלושה חודשים של מחאה צודקת, של דרישה לצדק חברתי. יש לנו כוח. ב-1.11.11 נראה שלנו, האזרחים, יש כוח ואנחנו יכולים לקום ולשבות".

ליף הוסיפה כי "בקיץ האחרון שטפנו את הרחובות במאות אלפים - אנשי מעמד הביניים והשכבות המוחלשות, חילונים ודתיים, ערבים ויהודים, צעירים ומבוגרים - ומחינו על מדיניות כלכלית מפוררת, על נטל גדל והולך ועל התעלמות של ממשלות ישראל לדורותיהן מהמצוקות החברתיות של האוכלוסייה הלא-עשירה במדינת ישראל. למרות שברור לכולם שאנחנו הרוב המכריע של העם, מה קיבלנו בתגובה? עוד מאותה התעלמות בלתי-נסבלת, עוד מאותה מדיניות הרסנית, התרחקות נוספת של השלטון מאזרחיו".

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully