וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים אחרי אישור טרכטנברג: "נחריף המאבק ברחובות"

מובילי המחאה הגיבו בחריפות על אישור הדו"ח על ידי הממשלה. "נמשיך את המאבק גם בכנסת", אמר יו"ר התאחדות הסטודנטים. וגם בזירה הפוליטית הביעו ביקורת; יחימוביץ': "החלטה אומללה"

מערכת וואלה!

(צילום: מערכת וואלה!, עריכת וידאו: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ)

"נמשיך את המאבק ואף נחריף אותו – הן ברחובות והן במסדרונות הכנסת" – כך אמר אמש (ראשון) יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, בהתייחסו לאישור מתווה דו"ח ועדת טרכטנברג בישיבת הממשלה. שמולי אמר כי אישור הדו"ח הוא "שגיאה קשה", וציין כי "הדו"ח מכיל אמירות חשובות אך בצידן מעשים דלים שלא יפתרו את הבעיות בתחום הדיור, מיגור תופעת עובדי הקבלן והפחתת יוקר המחייה של מוצרי היסוד. לא ניתן לפתור את הבעיות בעזרת קוסמטיקה ולהטוטי מילים".

דו"ח טרכטנברג - כותרות אחרונות
הממשלה אישרה ברוב גדול את המלצות דו”ח טרכטנברג
ליף על אלי ישי: ”יצא גבר, לליברמן יש מה ללמוד”
ליברמן: ”סביר להניח שדו”ח טרכטנברג יאושר בממשלה”

מסיבת עיתונאים של ועדת הסטודנטים בהמשך להגשת הדוח של ועדת טרכטנברג, ספטמבר 2011. דרור עינב
"נמשיך את המאבק ונחריף אותו". שמולי/דרור עינב

שותפתו של שמולי למאבק החברתי, דפני ליף, אמרה כי "בדו"ח הזה אין שום בשורה. הרפואה הציבורית אפילו לא מוזכרת בצורה עקיפה – כאילו הממשלה לא מודעת למשבר החמור שקיים במערכת הבריאות הישראלית". ליף ציינה עוד כי היא "שבה וקוראת לראש הממשלה לגלות אומץ ולא להסתפק בהמלצות ועדת טרכטנברג, אלא להביא בשורה אמיתית לאזרחי ישראל בדמות תקציב חברתי חדש".

האם המחאה החברתית צריכה לחזור לרחובות? בואו לדבר על זה בפייסבוק

"זה בעצם חוק הסדרים חדש"

גם בזירה הפוליטית התייחסו בביקורת לאישור הדו"ח. יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי אישור הדו"ח הוא "החלטה אומללה", וציינה כי "הממשלה הצביעה בעצם עבור חוק הסדרים חדש, שיש בו אוסף של המלצות מן הגורן ומן היקב אשר מקצתן מזיקות מאוד, אחרות אינן מהוות אלא מחזור של החלטות קיימות, ורבות ממילא לא ימומשו". יחימוביץ' גם הביעה דאגה מן ההמלצות להפרטות בתחומים שונים המופיעות בדו"ח. "גם ההצבעה היום נעשתה בדיוק במתכונת המגונה והנפסדת של חוק ההסדרים, כשבתוך כמה שעות מחולקים לשרים המרדנים כמה מיליוני שקלים כדי לזכות בקולם, תוך התעלמות מהנזק".

ולא רק בעבודה: במפלגת קדימה התייחסו ציינו כי "שרי הממשלה יודעים זאת והיום הם הוכיחו שהישרדותם האישית חשובה להם מצדק חברתי ומשינוי סדרי העדיפויות. הם לא תמכו בדו"ח כי חשבו שהוא נכון - הם תמכו בו כי חשבו על הישרדותם". בקדימה דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו להביא תקציב חדש לשנת 2012, תקציב "שישקף סדרי עדיפויות חדשים". ח"כ אורית זוארץ (קדימה), אף אמרה כי "ראש הממשלה פוחד לפתוח את תקציב 2012 למרות שהוא יודע שזה הפתרון היחיד לדרישות החברתיות שהועלו על-ידי הציבור בקיץ האחרון". "צר לי כי ממשלת נתניהו בחרה להימנע מדיון רציני בהמלצות ועדת טרכטנברג והעדיפה כהרגלה כיסאולוגיה על אידיאולוגיה. כעת הכדור עובר לכנסת", הוסיפה.

מוקדם יותר אישרה הממשלה את עיקרי המלצות ועדת טרכטנברג לגיבוש סדר יום כלכלי חברתי חדש. אישור הצעת ההחלטה התאפשר בעקבות הסכם שנחתם בין שרי ישראל ביתנו לבין אגף התקציבים של האוצר, שהביא לתמיכתה של ישראל ביתנו בדו"ח בגרסתו המעודכנת. 21 שרים תמכו במתווה הדו"ח המעודכן, לעומת שמונה מתנגדים: ארבעת שרי ש"ס, שניים משרי העצמאות – אהוד ברק ומתן וילנאי, המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, והשר יוסי פלד. שרי ש"ס אף נעדרו מהדיון. לעומתם, תמכו בהצעה שאר שרי הליכוד, שרי ישראל ביתנו, ושניים משרי העצמאות.

לפניות לכתבים:
פנחס - pinhas_wolf@walla.com
בועז - bobi1979@walla.com

(עדכון ראשון: 18:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully