וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "סביר להניח שדו"ח טרכטנברג יאושר בממשלה"

טל שלו, כתבתנו המדינית

9.10.2011 / 12:01

יו"ר ישראל ביתנו הבהיר כי עדיין מתנהלים מגעים עם האוצר על דרישות מפלגתו, אך העריך כי הצדדים יגיעו להסכמות ויהיה רוב בממשלה לאישור הדו"ח. לעומתו השר ישי הודיע כי אם לא יתוקנו סעיפים תצביע מפלגתו נגד הדו"ח

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

בעוד שראש הממשלה פועל במלוא המרץ לאשר את עיקרי המלצות ועדת טרכטנברג, מנהל משרד האוצר משא ומתן עם ישראל ביתנו לגבי ההצבעה על עיקרי הדו"ח. בישראל ביתנו מדגישים כי המשא ומתן לא הושלם. עם זאת, יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, אמר לוואלה! חדשות כי "אמנם הדיונים עם האוצר עדיין נמשכים, אך יש יסוד סביר להניח שבסופו של דבר נגיע להסכמות".

גורמים בישראל ביתנו טוענים כי המגעים עם האוצר מתנהלים סביב שלוש דרישות מרכזיות של המפלגה: דיור ציבורי בר השגה לפי קריטריון של שני בני זוג עובדים ולא לפי קריטריון של מספר הילדים, 4,000 יחידות דיור לפנסיונרים ואזרחים ותיקים, ולכלול הצעת חוק של ח"כ מוץ מטלון לפיה חיילים קרביים יקבלו בשלושת החודשים האחרונים לשירותם שכר בגובה השכר הממוצע במשק.

מסתמן כי ש"ס איננה שותפה למאמצים:

לעומתם, בש"ס הבהירו כי יתנגדו בהצבעה על הדו"ח. יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי אמר בפתח ישיבת הממשלה, כי אלא אם כן יהיו שינויים בתחום הדיור למשתכן ובעוד שורה של נושאים חברתיים, ש"ס תצביע נגד הדו"ח. "הדו"ח לא מתייחס באופן מקיף לשכבות החלשות. הוא מתייחס אליהן בנגיעה קלה בלבד", אמר ישי. השר ישי העריך כי דו"ח טרכטנברג לא יאושר בהליכי חקיקה בכנסת עד שלא יתקבלו התיקונים שהוא דורש.

דו"ח טרכטנברג - כותרות אחרונות
דו"ח טרכטנברג יאומץ? מזכיר הממשלה במסע שכנועים
טרכטנברג: "אם השרים לא יאמצו הדו"ח, הם לא יישארו"
מכה לנתניהו: דחה הצבעת הממשלה על מתווה טרכטנברג
דו"ח ועדת טרכטנברג: המסקנות העיקריות

שר הרווחה משה כחלון (ליכוד), שעד הבוקר לא ברור היה כיצד בכוונתו להצביע, אמר בסופו של דבר כי החליט לתמוך בהמלצות הוועדה. בפתח הישיבה סיפר כחלון כי נפגש ביום שישי עם נתניהו בקיסריה וכי ראש הממשלה הודיע לו שתהיה התייחסות לתוספות בנושא רווחה: "אם כך, אין לי שום עניין להפיל את ראש הממשלה", אמר. כחלון סירב לפרט באיזה סכום תוספות רווחה מדובר. השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום (ליכוד), צפוי להצביע נגד מסקנות הדו"ח.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה, כי "אישור הדו"ח יאפשר להביא החלטות מפורטות לממשלה כדי להוזיל את יוקר המחיה, להקל משמעותית על הוצאות ההורים לחינוך, להפחית מיסים ולהפוך את הדיור לזמין יותר. הממשלה בראשותי מחוייבת לעשו את הפעולות הדרושות לאישור הדו"ח ואין לי ספק שכך יהיה - תחילה בממשלה ואחר כך בכנסת".

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר כי הוא "מקווה שתהיה הצבעה ושדו"ח טרטנברג יעבור ברמה העקרונית ולאחר מכן יערך דיון מורחב בפרטים". שר האוצר תקף את שר הביטחון ואמר כי "צריך לומר לברק - 'נאה דורש נאה מקיים'". כך הזכיר את דבריו של שר הביטחון עם פרוץ המחאה החברתית לפיהם מערכת הביטחון תקריב גם היא למען המאבק החברתי.

השר יוסי פלד אמר במהלך ישיבת הממשלה, כי למרות עברו הצבאי, תקציב הביטחון אינו קדוש. "מותר לבדוק אותו ולבחון אותו, רק חשוב להבין את המשמעויות. אני מבקש לדעת האם הקיצוץ ישפיע על הרכש, על האימונים, על המלאי או על רמת מוכנות צה"ל מול האיומים. מה יקרה במצב חירום? אז יבואו אלינו בטענה שנתנו יד לפגיעה בביטחון. אני מצטער אם דעה שונה נתפסת כניסיון לפגוע, אבל לאף אחד בחדר הזה אין מונופול על שמירת האינטרסים של המדינה. אני מבקש תשובות לפני הצבעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully