וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומים בנתב"ג: הסבלים סירבו לפרוק מזוודות

מאות נוסעים מעוכבים בנתב"ג בעקבות הפסקת עבודת הסבלים בשדה. ועד העובדים טוען כי מדובר בתקלה שנוצרה כתוצאה מהתארכות הרמת כוסית, אך אחרים טוענים שמדובר בהפגנת כוח מול ההנהלה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

נוסעים רבים התפרעו הבוקר (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון, במחאה על שביתת פתע של הסבלים, שסירבו לפרוק מזוודות מהמטוסים ולהעבירן אל הטרמינל. כמה טיסות מתעכבות בשעה זו בשל העיצומים, שננקטו ללא הודעה מוקדמת כמתחייב בחוק. בסופו של דבר שבו הסבלים לעבודה, לאחר התערבות של יו"ר מועצת המנהלים עובדיה עלי ושר התחבורה ישראל כץ, אך עדיין ישנם עומסים בשדה.

בשל זיהום בדלק: עשרות טיסות קורקעו בנתב"ג-עידכון עם קריינות. דניאל בוק
העיכובים הם בשל הרמת כוסית?/דניאל בוק

בקול ישראל דווח כי במטוס עליו היו חסידי ברסלב רבים בדרכם לאומן שהתעכב, נוצרה מהומה ומשטרת הגבולות הגיעה אל המטוס על מנת להשיב את הסדר ולהרגיע את הנוסעים הזועמים בשל העיכוב בהמראה. גם נוסעים שהגיעו לשדה התעופה בטיסות מחו"ל, זעמו, זאת משום שהמתינו זמן רב מאוד להגעת המזוודות שלהם.

ועד העובדים טוען כי העיכובים נגרמו בשל הרמת כוסית לראש השנה שהתארכה מעבר למצופה, עם זאת, ייתכן ומדובר בצעד שנועד ליצור לחץ על הנהלת הרשות, שצפויה לחתום מאוחר יותר היום על הסכם השכר החדש של הסבלים, בו מצפים העובדים לקבל תוספת לשכרם.

שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס בראיון לקול ישראל לשביתת הפתע ואמר כי "לא ברור לי מה בדיוק קרה בנמל התעופה. יש לציין כי בניגוד לרכבת, השירות שנותנים העובדים הוא טוב, העובדים מסורים והשדה הוא ברמה גבוהה. בכל מקרה אסור לפגוע בנוסעים. אבדוק מה קרה ואוודא שהכלל הזה יישמר".

מרשות שדות התעופה נמסר כי לא ידוע לרשות על סכסוך עבודה או אי הסכמה עם הסבלים.

בחודש מאי - נתב"ג הושבת בשל זיהום בדלק המטוסים
הדלק לא מזוהם: חודשו הטיסות הפנים ארציות
תקלת הדלק בנתב"ג: עדיין לא ידוע מה גרם לזיהום
הטיסה בוטלה? ייתכן שאתם זכאים לפיצוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully