וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים מחריפים המאבק: שביתה כללית והפגנת ענק

אריאל נוי

29.7.2011 / 0:02

לאחר כישלון של פגישה נוספת עם נציגי האוצר, בכוונת הרופאים להשבית את כל בתי החולים בארץ ביום ראשון הקרוב, לקיים הפגנת ענק ולהקים מאהל מחאה מול בית רה"מ. "לאן נעלמת נתניהו?"

לאחר עוד יום של דיונים עם האוצר שהסתיימו ללא התקדמות, הרופאים יערכו ביום ראשון "הפגנת ענק" בגן הוורדים בירושלים ואף יקימו מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אליו יפנו באופן אישי. ההפגנה תיערך תחת הכותרת: "לאן נעלמת נתניהו?" והרופאים ידרשו מראש הממשלה: "התערב מיידית לסיום הסכסוך". כמו כן, כל בתי החולים בארץ ישבתו ביום ראשון ויפעלו במתכונת שבת.

בנוסף לרופאים, מתכננים גם ראשי מחאת הדיור לקיים הפגנות המוניות בכל רחבי הארץ במוצאי שבת. הפגנות יתקיימו במקביל בחמישה מוקדים ברחבי הארץ כשהמרכזית שבהן תתקיים בתל אביב.

עוד על שביתת הרופאים:
המחאה מחריפה: יו"ר ההסתדרות הרפואית שובת רעב
פרס לאידלמן: "הפסק שביתת הרעב ושוב למו"מ"
הרופאים צועדים בכל הארץ: "מבקשים מנתניהו להתערב"

רופאים יוצאים מבית החולים בלינסון להפגין, יולי 2011. שי אוקנין
רופאים מפגינים מחוץ לבית החולים בילינסון/שי אוקנין

הרופאים המשיכו לצעוד אתמול (חמישי) לכיוון ירושלים כשבראשם יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ליאוניד אידלמן, השובת רעב כבר חמישה ימים במחאה על תנאי ההעסקה של הרופאים. אידלמן אומר כי הוא ערוך ומוכן להמשך המאבק. "הבריאות שלי בסדר, מצב הרפואה הציבורית לא. יש לי עוד כוח, יש לנו דרך ארוכה", אמר ד"ר אידלמן לערוץ הראשון.

אל ד"ר אידלמן הצטרפו שלושת מנהלי בתי החולים הממשלתיים הגדולים במדינת ישראל - פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים שיבא בתל-השומר, פרופ' גבי ברבש, מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, ופרופ' רפי ביאר מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה. "הגענו לכאן בתור המבוגרים האחראים, קודם כל לדבר על ליבו של ליאוניד שיפסיק את שביתת הרעב למען הציבור כולו. אין לי ספק שהמפתח להפסקת השביתה נמצא גם בידיו של סגן שר הבריאות. צריך להגיד לממשלה עד כאן. ניתן לפתור את המשבר", אמר פרופ' רוטשטיין לערוץ 1.

עתירה לבג"ץ: שראש הממשלה יתערב

כאמור, נציגי משרד האוצר וההסתדרות הרפואית שבו ונפגשו אתמול במטרה להגיע להסכמות במשא ומתן. בהודעה משותפת שמסרו שני הצדדים, נכתב כי הצדדים "קבעו כי ישובו ויקיימו דיונים אינטנסיביים בשבוע הבא והחליטו על הקמת צוותי עבודה שיתמקדו בסוגיות שנותרו במחלוקת".

בתוך כך, אמש הוגשה על ידי עו"ד דוד פורר עתירה לבג"ץ שמבקשת להורות לראש הממשלה להתערב בשביתת הרופאים באופן אישי ולנהל איתם משא ומתן על מנת להביא לסיומו של הסכסוך.

עוד באותו נושא:
שביתת הרופאים: "למרות החום, נמשיך לצעוד לי-ם"
המתמחים חתמו על מכתבי התפטרות והפקידו אותם בכספת

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully