וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים חתמו על מכתבי התפטרות והפקידו אותם בכספת

אריאל נוי

26.7.2011 / 9:00

בצעד שנחשב למוצא אחרון מבחינתם, הגיעו הרופאים המתמחים לבית החולים שיבא בתל השומר וחתמו על מכתבי ההתפטרות אותם יממשו אם לא ייענו דרישותיהם. באשקלון חסמו הרופאים כבישים

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מתכוננים לנשק יום הדין: עשרות רופאים מתמחים הגיעו הבוקר (שלישי) לבית החולים שיבא בתל השומר על מנת לחתום על מכתבי התפטרות אותם ישמרו בכספת כמעין "מוצא אחרון". המתמחים הודיעו כי יממשו את המכתבים אם לא ייענו דרישותיהם.

ד"ר נדב חיים, מתמחה בכירורגיה מבית החולים שיבא, אמר כי "חתמנו על מכתבי פיטורין היום והפקדנו אותם בכספת. למעשה נדחקנו לפינה עם הפתרון הזה ובאמת כבר נחצו כל הקווים האדומים בשביתה הזאת. אנחנו, הרופאים הצעירים, החלטנו שהקווים האדומים שלנו כבר נחצו ואנחנו נצטרך להשתמש בכל האמצעים שיש לנו כדי להביא לסוף הסאגה הזאת ולפתרון השביתה". כמו כן, אמר, "אנחנו התארגנו במסגרת הרופאים הצעירים תחת עמותת מרש"ם כי אנו יודעים שהמתמחים הם הדור הבא של הרופאים בישראל".

המחאה נמשכה גם בדרום כאשר רופאים מבית החולים ברזילי באשקלון חסמו הבוקר כמה כבישים בכניסה לעיר, והפגינו במחאה על הקיפאון במשא ומתן. לאחר זמן קצר ולבקשת המשטרה, הרופאים המפגינים הסכימו להתפנות בחזרה לבית החולים.

שביתת הרופאים - הכותרות האחרונות:
הרופאים עולים לירושלים: "תסתכלו לנו בעיניים"
המחאה מחריפה: יו"ר ההסתדרות הרפואית שובת רעב
אין צווי מניעה: שביתת פתע בבתי החולים הציבוריים

כינוס המתמחים בשיבא, יולי 2011. נמרוד סונדרס
חתמו על מכתבי התפטרות. הרופאים המתמחים, הבוקר/נמרוד סונדרס

במקביל, העיצומים במערכת הבריאות יימשכו, כאשר היום ישבתו הרופאים המנתחים. הם יערכו רק ניתוחים דחופים וניתוחים לחולי סרטן.

וגם המחאה ממשיכה לצעוד: עשרות רופאים, בהם יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן וסגניו, חידשו הבוקר את צעדת המחאה שיצאה אתמול מרמת גן לכיוון בנייני האומה בירושלים. הרופאים הגיעו אתמול לכפר חב"ד שם בילו את הלילה וימשיכו היום עד לכפר דניאל. ביום רביעי צפויים הרופאים להגיע ליישוב שואבה וביום חמישי יגיעו לבנייני האומה בבירה, שם יקימו מאהל מחאה. גם רופאים מבית החולים וולפסון בחולון יקיימו היום צעדת מחאה שתצא מרחוב ויצמן בעיר ותגיע לרחוב סוקולוב.

הרופאים הגיעו הבוקר לבית דגן ונאלצו לשנות את מסלול הצעדה בשל איסור המשטרה על צעידה בכביש 1 כפי שתוכנן. הרופאים צועדים כעת במתכונת מצומצמת שאושרה על ידי המשטרה, בכביש 44. אתמול הגיעו רופאים רבים לצומת אזור שם נעצרה הצעדה, והביאו עמם כיבוד ואוכל.

התחדשה צעדת הרופאים לירושלים. נמרוד סונדרס
הרופאים צועדים, הבוקר/נמרוד סונדרס

יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן, ששובת רעב מזה 40 שעות, אמר הבוקר לוואלה! חדשות, כי "אנחנו ממשיכים לצעוד לירושלים. זה היום ה-129 של השביתה, ואני מאמין שבסוף יהיה הסכם. ההסכם נועד לשנות את מערכת הבריאות, לשנות את מערכת הרפואה הציבורית. חשבתי שזה יהיה ארוך, אבל לא ידעתי כמה זמן זה יימשך. אני לא מאבד תקווה, אני מספיק חזק כדי להגיע לירושלים".

אידלמן פנה אתמול לרופאים בדרישה שלא יצטרפו אליו לשביתת הרעב: "אני לבד יצאתי לחופשה ואני לבד יצאתי לשביתת רעב. אני רוצה שכל הרופאים ימשיכו בעבודתם. להערכתי, זו השביתה הארוכה ביותר שהייתה במערכת הבריאות ולא ברור מדוע משרד האוצר חוסך על גב הבריאות".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

כינוס המתמחים בשיבא, יולי 2011. נמרוד סונדרס
הודיעו כי יממשו את המכתבים אם לא ייענו דרישותיהם. המתמחים מצביעים בכינוס/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully