וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה מחריפה: יו"ר ההסתדרות הרפואית שובת רעב

אריאל נוי

25.7.2011 / 12:44

הסתדרות הרופאים כינסה מסיבת עיתונאים בה הודיעה על שורת צעדים להחרפת המאבק לשיפור תנאי העסקתם: היו"ר הודיע כי פתח בשביתת רעב. הרופאים דורשים את התערבות רה"מ: "לאן נעלמת?"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

הרופאים מחריפים את מאבקם: במסיבת עיתונאים שכינסה היום (שני) ההסתדרות הרפואית בבניין ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב בתל אביב, אמר יו"ר הסתדרות הרופאים, ד"ר ליאוניד אידלמן: "צריך לעשות את הצעדים הבאים - תוספת של 1,000 תקנים, הפחתת מספר התורנויות של המתמחים בחודש, שליחת רופאים לפריפרייה שם המצב קשה מאוד ומידרדר מיום ליום, שליחת הצעירים למקצוע הרפואה בצירוף שיפור התנאים ושיפור השכר בתוספת של 50% לשכר השעה של הרופא".

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות:
אין צווי מניעה: שביתת פתע בבתי החולים הציבוריים
באוצר מאשימים: "הרופאים במרכז מלבים את האש"
מחאת הרופאים: "ביבי צריך להבין שהמערכת קורסת"

אידלמן הוסיף: "לאן נעלמת בנימין נתניהו, שר הבריאות? הסתכל בעיני החולים, הרופאים, המתמחים והרופאים הבכירים ושא בכובד האחריות. עשה את המעשה הנכון והצל את המערכת הקורסת. יש לך כוח להצילה היום ולא מחר. החל מהבוקר פתחתי בשביתת רעב עד סוף המאבק. היום בשעה 16:00 נצא מכאן לצעדה להצלת הרפואה בישראל. פנינו לעבר משרד ראש הממשלה, שם נמסור לו עצומה עליה למים עשרות אלפי אזרחים שתומכים בנו".

ד"ר יצחק (צקי) זיו-נר סגן יו"ר ההסתדרות אמר כי "אזרחי ישראל קמו לבוקר חדש - הבוקר נפל דבר בישראל. בתום מאבק של 128 יום קיבלנו היום אישור בערכאות משפטיות - אחד של בית הדין האזורי ואחד של בית הדין הארצי. שניהם אמרו שאנחנו כהסתדרות זכאים להיאבק על הזכויות שלנו. אנחנו קוראים היום לראש הממשלה בנימין נתניהו להסתכל לנו בעיניים ולמצוא פיתרון לבעיה הכאובה.

מחאת הרופאים בתל אביב ליד בניין ההסתדרות, יולי 2011. אורי לנץ
"נותנים גיבוי מלא לאידלמן"/אורי לנץ

"אנחנו שוקלים להתחיל בשביתת רעב ממחר ולפתוח בהתפטרות המונית של מתמחים מכל הארץ באם לא יימצא פיתרון", כך ד"ר אביב שאול, מתמחה לרפואה פנימית,והוסיף כי "אנחנו נותנים גיבוי מלא לאידלמן".

כזכור, בית הדין הארצי לעבודה, בראשותה של השופטת נילי ארד, החליט הלילה שלא להוציא צווי מניעה לשביתת הרופאים. בית הדין דחה גם את הצעת האוצר לפנות לבוררות. "השביתה היא מידתית", סיכמה ארד. כתוצאה מכך, בתי החולים ברחבי הארץ יופעלו היום במתכונת שבת ויינתנו שירותי חירום בלבד.

המשמעות היא כי לא יינתנו טיפולים רפואיים שאינם דחופים: לא יתבצעו ניתוחים פרט לניתוחים דחופים, ובנוסף לא יפעלו מרפאות החוץ, המכונים, ואשפוז היום. מחר מתוכננים שיבושים בחדרי הניתוח ויבוצעו רק ניתוחים דחופים וניתוחים אונקולוגיים.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully