וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לאידלמן: "הפסק שביתת הרעב ושוב למו"מ"

אריאל נוי

28.7.2011 / 12:27

נשיא המדינה פרס שוחח עם יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן, הצועד לירושלים: "שמור על בריאותך ועל כוחותיך, אתה יקר לנו". אידלמן השיב: "איני סובל עדיין מהפרעה בריאותית"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל)

לאחר 131 ימי שביתה וארבעה ימי צעדה, מתקרבים ראשי ההסתדרות הרפואית לירושלים. הבוקר (חמישי) הגיעה השיירה לשער הגיא הסמוך לבירה, משם המשיכה בהוראת המשטרה לכיוון עין חמד ובמעלה הקסטל. אל יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, השובת רעב, הצטרפו כ- 30 רופאים מבית החולים איתנים. הבוקר קיבלה השיירה חיזוק בלתי צפוי גם מיו"ר האופוזיציה ציפי לבני ומח"כ רחל אדטו, ראש שדולת הבריאות.

עוד על שביתת הרופאים:
מאות רופאים הפגינו בחיפה וחתמו על מכתבי התפטרות
הרופאים צועדים בכל הארץ: "מבקשים מנתניהו להתערב"
שביתת הרופאים: "למרות החום, נמשיך לצעוד לי-ם"
המחאה מחריפה: יו"ר ההסתדרות הרפואית שובת רעב

נשיא המדינה שמעון פרס, התקשר הבוקר לאידלמן, וביקש ממנו להפסיק את שביתת הרעב. "כנשיא המדינה אני מבקש ממך - שמור על בריאותך, הפסק את שביתת הרעב ושב לשולחן המו"מ כדי למצוא כמה שיותר מהר פתרון מוסכם לשיפור הרפואה הציבורית בישראל".

"מדינה שלמה עוקבת אחריך, הוכחת מנהיגות ואומץ לב, אתה נושא על כתפיך מסר חשוב של קידום ושיפור מצבה של הרפואה הציבורית בישראל. שמור על בריאותך ועל כוחותיך, אתה יקר לנו". אידלמן השיב לנשיא כי "אני מצדי נכנס למו"מ במצב טוב. אינני סובל עדיין מהפרעה בריאותית. אני שולח תודה אישית על שיחת הטלפון, נתת לי כוחות."

רופאי בית החולים הלל יפה בחדרה יוצאים להפגנה ברחובות חדרה, יולי 2011. שלומי גבאי
הרופאים צועדים גם בחדרה/שלומי גבאי

ד"ר זאב פלדמן, מנהל המחלקה הנוירוכירורגית בבית חולים ספרא תל השומר, הצועד לצידו של אידלמן, אמר לוואלה! חדשות כי "יש לנו כוח. אנחנו במשימה חשובה וצריכים למצוא פתרון. אנחנו מחכים שנציגי משרד האוצר יפתחו לנו את השער בירושלים". במהלך הצעידה, צופרים נהגים בכלי רכב חולפים וקוראים לעבר הצועדים קריאות תמיכה. "זה מעודד לשמוע ולראות בשטח את האהדה של הציבור", אמר ד"ר פלדמן. "זה כמו לקרוא סקר על התמיכה העצומה כאן בשעת הצעידה. אנחנו מרגישים את צורך החברה בישראל לשנות את מערכת הבריאות".

ד"ר פלדמן אמר כי נדהם לגלות אתמול את בקשתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לחזור למשא ומתן ולהתקין שעון נוכחות. "האטימות של סגן שר הבריאות נגד מערכת הבריאות שעליה הוא מופקד פשוט לא נתפסת. דווקא ליצמן הוא אחד עם קבלות, שיודע להזיז דברים ולקדם נושאים. חבל שהוא נגד הרופאים".

אדטו אמרה לוואלה! חדשות כי היא "צועדת הבוקר עם לבני ועם ההסתדרות הרפואית. היעד הוא משרד ראש הממשלה, המטרה היא הצלת הרפואה הציבורית בישראל. הקריאה כאן ברורה ומכוונת לאדם אחד: ראש הממשלה, התערב – ועכשיו. התמיכה מסביבנו מדהימה, כמעט כל נהג שעובר תומך ומחזק".

מלבד הצעדה, נמשכות גם היום פעילויות ברחבי הארץ במסגרת מחאת הרופאים. מבית חולים הלל יפה בחדרה יצאו רופאים לרחובה הראשי של העיר, רחוב הנשיא. גם רופאים מבית חולים נהריה יצאו היום לצעדה. בנוסף, הודיעה ההסתדרות על הפגנה המונית ביום ראשון בגן ורדים, מול משכן הכנסת.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully