וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות רופאים הפגינו בחיפה וחתמו על מכתבי התפטרות

אריאל נוי

27.7.2011 / 17:10

הרופאים חסמו צמתים והמשיכו בהחתמת חבריהם על מכתבי התפטרות אותם שמו למשמרת בכספת, תוך איום להגישם בשבוע הבא אם לא ייענו דרישותיהם. לאחר כשעה הסתיימה ההפגנה

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

כ-300 רופאים ממספר בתי חולים בחיפה הפגינו בצהריים (רביעי) במרכז חורב בעיר. הרופאים חסמו כבישים סמוכים ובאזור היו עומסי תנועה כבדים. הרופאים הניפו שלטים שעליהם נכתב: "דרוש שר בריאות במשרה מלאה", ו-"משרד הבריאות קבע - רופא מותש מסוכן לבריאות". כוחות משטרה שהגיעו למקום דרשו מהרופאים להתפנות ולאחר כשעה הסתיימה הפגנה.

ד"ר טובה הרשקוביץ, מתמחה ברפואת ילדים בת 31, הגיעה להפגנה עם בעלה, גם הוא רופא. גם ארבעת ילדיהם של השניים הגיעו להפגנה ונשאו שלטים ועליהם הכיתוב "אמא מתי את חוזרת הבית?". הרשקוביץ סיפרה, כי "אני עושה התמחות היום ובלי עזרה של המשפחה לא היינו מחזיקים מעמד. אני רואה את הילדים שלי רק בין התורנויות הקשות. למשפחה עם זוג הורים רופאים קשה להתקיים גם כלכלית וגם משפחתית".

שביתת הרופאים - הכותרות האחרונות:
רופאים צעדו גם בצפת: "לשפר התנאים בפריפריה"
הרופאים צועדים בכל הארץ: "מבקשים מנתניהו להתערב"
מסימני מצוקת הרופאים: מתמחה התמוטטה באסף הרופא

הפגנה גדולה במרכז חורב בחיפה במסגרת מחאת הרופאים, יולי 2011. שלומי גבאי
"אמא מתי את חוזרת הבית?". ההפגנה במרכז חורב בחיפה, היום/שלומי גבאי

ד"ר דני איתן, מתמחה בן 39 בבית החולים רמב"ם, הגיע להפגנה בחיפה עם בתו איה בת התשע וסיפר, כי "היום אני עובד כמתמחה כמעט 26 שעות ברצף. אני מתחיל בשמונה בבוקר וחוזר למחרת בעשר בבוקר. אנחנו בקושי מתראים עם המשפחה והילדים". בתו איה אמרה: "הייתי רוצה לראות את אבא יותר בבית".

הרופאים המתמחים הקימו במקום דוכן החתמה על מכתבי התפטרות, עליהם חתמו מאות הרופאים. זאת בהמשך למגמה בשבוע האחרון במסגרתה רופאים בבתי החולים בית לוינשטיין, שלוותה, זיו, סורוקה, שיבא, מאיר, השרון, גהה, ובילינסון חתמו על מכתבי התפטרות שהופקדו למשמר אצל עורכי דין בכספת. הרופאים הסבירו, כי "אנחנו חותמים, ומכתבי הפיטורין הם הצעד האחרון שלנו למען הרפואה הציבורית. אנחנו נתפטר התפטרות קולקטיבית אם לא ייענו הדרישות הפשוטות שדרשנו: תקנים, חיזוק הפריפריה ושכר".

הפגנה גדולה במרכז חורב בחיפה במסגרת מחאת הרופאים, יולי 2011. שלומי גבאי
"דרוש שר בריאות במשרה מלאה". ההפגנה במרכז חורב בחיפה, היום/שלומי גבאי

במקביל, המשיכו היום ראשי ההסתדרות הרפואית בצעדת המחאה שלהם לכיוון ירושלים, לאחר שגם אמש הסתיימה ללא תוצאות ישיבתם עם נציגי משרד האוצר. הרופאים ובראשם יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, החלו את הצעדה היומית במחלף נשרים. ד"ר אידלמן שממשיך לשבות רעב, אמר לגלי צה"ל, כי "נעלה לירושלים ונמשיך לדרוש השקעה בבריאות. כשנגיע, נמשיך להציב מירושלים את אותן דרישות. אנחנו לא נוותר על בשורה למערכת הבריאות". פעולות מחאה נוספות התקיימו בבתי חולים ברחבי הארץ.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully