וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים צעדו גם בצפת: "לשפר התנאים בפריפריה"

קובי דוד

27.7.2011 / 17:56

לא רק במרכז: גם בבית החולים זיו בצפת יצאו הרופאים לצעדת מחאה למען שיפור בתנאי העסקתם. הרופאים ביקשו מרה"מ להתערב במשבר ודרשו כי ההסכמים החדשים לא יבואו על חשבון הפריפריה

מחאת הרופאים הגיעה גם לצפון הארץ: עשרות רופאים ומתמחים מבית החולים זיו בצפת צעדו הבוקר (רביעי) על כביש 90 ממחלף אליפלט לצומת מחניים במסגרת מאבק הרופאים על תנאי העסקתם. הרופאים, אשר הצטרפו למחאת הרופאים הגואה בכל רחבי הארץ, צעדו חמישה קילומטרים, למרות החום הכבד, עם ליווי צמוד של המשטרה ונמנעו מלחסום את הכביש ולהפריע לתנועה. במהלך הצעידה זכו הרופאים לצפירות עידוד מהנהגים הרבים שחלפו על פניהם.

מאבק הרופאים - כותרות אחרונות:
הרופאים צועדים בכל הארץ: "מבקשים מנתניהו להתערב"
הרופאים מפגינים בחיפה: חותמים על מכתבי התפטרות
מסימני מצוקת הרופאים: מתמחה התמוטטה באסף הרופא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המתמחים של היום = רופא בכיר מתוסכל מחר". צעדת רופאי המרכז הרפואי "זיו" בצפת, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפגינים מחו נגד מצב הרפואה החמור, והדגישו כי הבעיות בפריפריה הן הקשות ביותר. הם הניפו שלטים עליהם נכתב "המתמחים של היום = רופא בכיר מתוסכל מחר", ויצאו גם בקריאה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב בדחיפות במשבר.

יו"ר ועד העובדים במרכז הרפואי "זיו", ד"ר ראדי שאהין, הוביל את צעדת המחאה והצהיר כי המרכז הרפואי אותו הוא מייצג, תמך לכל אורך הדרך במאבק הרופאים הארצי, בדגש על שמירה על זכויות הפריפריה, מתן העדפה מתקנת לצמצום הפערים והשוואת תנאי הרפואה בכל הארץ.

שאהין סיפר כי שלח אתמול לראש הממשלה מכתב עליו חתומים מנהלי בתי החולים בפריפריה הקורא לו להתערב מיידית במשבר ולגשר על הפער בין האוצר להסתדרות הרפואית. "צריך לשפר את תנאי הרופאים בכל הארץ, אך הפעם לא על חשבונה של הפריפריה", כתב ד"ר שאהין לנתניהו.

בהמשך למגמה שהתחילה אתמול בבית החולים שיבא בתל השומר, גם בבית החולים זיו חתמו 35 רופאים מתמחים ובכירים על מכתבי התפטרות שיוגשו בצורה קולקטיבית למעסיקם, זאת במידה והמשא ומתן עם האוצר לא יצלח. ד"ר יוסף לחוד, מתמחה במחלקה פנימית א' במרכז הרפואי, העומד בקשר רציף עם ראשי ארגון המתמחים, סיפר, כי "ההיענות לחתום על מכתבי ההתפטרות היא גבוהה, אך אני מקווה שלא נגיע למצב בו ניאלץ להשתמש בהם כמוצא אחרון".

לפניות לכתב: kobidavid@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully