וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצרת לזכר רבין לא תבוטל בזכות יוזמה פרטית

טל שלו, כתבתנו המדינית

11.10.2011 / 9:34

עיריית תל אביב התחייבה לסיים את השיפוצים בכיכר רבין עד חמישה בנובמבר ובעקבות כך התאפשר לארגן את עצרת הזיכרון המרכזית לרצח ראש הממשלה המנוח. סממני המאבק החברתי יקבלו ביטוי

משפחת רבין החליטה אמנם לא לקיים השנה את עצרת הזיכרון הממלכתית לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, אולם יוזמה פרטית מתיימרת להחזיר את הזוכרים לכיכר, גם 16 שנה אחרי הרצח. בעקבות התחייבות של עיריית תל אביב לסיים את השיפוצים בכיכר עד חמישה בנובמבר, הודיעה היום (שלישי) עמותת "הארבעה בנובמבר 1995", כי תערוך במוצאי שבת, 5 בנובמבר, עצרת חלופית בכיכר, החל מהשעה 20:00. ברוח הקיץ החברתי של 2011, יונפו בעצרת דגלי "שלום וצדק חברתי".

מארגני האירוע טרם מסרו מי יהיו הדוברים בעצרת, ומסרו כי "רשימת הדוברים טרם נסגרה". עם זאת, המארגנים הדגישו כי בין הדוברים הרשמיים לא יהיו חברי כנסת או שרים. דליה רבין, בתו של ראש הממשלה המנוח אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי "לאחר שקיימה את העצרות במשך 15 שנה, קיבלה השנה העמותה למען הקמת מרכז רבין החלטה שלא לקיים את את העצרת, והעצרת הבאה היא יוזמה פרטית בלבד".

לדברי מפיק האירוע ואחד ממארגני המרכזיים, חמי סל, כבר לפני שנה הודיעה העמותה למען הקמת מרכז רבין שהעצרת ה-15 היא העצרת האחרונה וכבר אז חלקו על דעתם גורמים שהיו מעורבים בהפקת האירוע. "ברגע שהעמותה הודיעה שהיא מסיימת את תפקידה", סיפר סל, "הקמנו את העמותה, והפקנו את העצרת, כי לא ייתכן שראש ממשלה נרצח לפני 16 שנים בישראל ולא נציין זאת". לדברי סל, העמותה שאליה הוא משתייך זוכה להיענות רבה, והיא צופה כי למרות שמדובר ביוזמה פרטית, העצרת תהיה גדולה מאוד, "אפילו יותר מבשנים עברו".

בנוגע לשימוש בסיסמאות "צדק חברתי" בעצרת המתכוננת, אמר סל כי "מה שקרה בתקופת ממשלת רבין, הוא שהממשלה הציגה כאן סדר עדיפויות שונה לחלוטין, בכל הקשור לנושאים מדיניים וכתוצאה מכך גם לנושאים חברתיים. כשהעם היום דורש צדק חברתי, אנחנו מראש מצהירים שצדק חברתי לא הולך בלי שלום ולהפך. הרוצח עצר כאן תהליך גדול ואולי צריך להציב מראה מול ממשלת נתניהו שתבין זאת".

עוד בנושא:

פרס בעצרת לזכר רבין: חייו קופחו, צוואתו תקפה
"אם תרצו" מנסים לגייס את מורשת רבין לימינם
השמאל הלאומי: ביבי אשם בחיוך של יגאל עמיר
יגאל עמיר יוכל ללמוד תורה ביחד עם אסירים אחרים

לפניות לכתבת:
tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully