וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל עמיר יוכל ללמוד תורה ביחד עם אסירים אחרים

רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר יוכל לצאת מהבידוד שלוש פעמים בשבוע כדי ללמוד תורה עם אסיר אחר. עורך דינו: "אנחנו מאוכזבים, ציפינו מבית המשפט שיאפשר להתפלל במניין בימים הנוראים"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה הורה אתמול (שני) להמשיך להחזיק את יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, במאסר בתנאי הפרדה לפחות עד חודש ינואר 2012. עם זאת, קבע השופט אברהם טל כי עמיר יורשה להיפגש שלוש פעמים בשבוע עם אסיר נוסף בבית הכלא ללימוד תורה משותף.

בנימוק ההחלטה, כתב השופט טל כי אמנם אין מידע לגבי התבטאויות שליליות של עמיר או של מקורביו בתקופה האחרונה – "אך אין בכך כדי להפיג את החשש כי עמיר לא חזר בו ממשנתו שעמדה בבסיס רציחתו של ראש הממשלה יצחק רבין". חרף הדברים, אמר השופט כי אין להתעלם מהתקופה הארוכה בה הוחזק עמיר בבידוד, מאז 1995, אך סייג כי עדיין אין להשוות את תנאי כליאתו לאלה של אסירי עולם אחרים או לאלה של אסירים ביטחוניים, בשל המניע האידאולוגי של הרצח שביצע. יצוין כי עמיר מסרב להיות מוחזק בהפרדה לצד אסיר נוסף, כפי שהציעה המדינה.

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את עמיר, אמר כי "אנחנו מצד אחד מברכים על ההחלטה ומצד שני מאוכזבים ממנה, משום שציפינו מבית המשפט לאפשר ליגאל עמיר לצאת לתפילות בימים הנוראים, ובמובן זה אנחנו מצטערים שביהמ"ש לא עשה את הצעד המתבקש ואיפשר לו להתפלל במניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully