וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם תרצו" מנסים לגייס את מורשת רבין לימינם

פנחס וולף

29.10.2010 / 3:00

ישראל מציינת 15 שנים לרצח רה"מ יצחק רבין, ובימין מצאו בדבריו על שלמות ירושלים אילן להיתלות בו. ח"כים מסיעת העבודה דחו בתוקף הצעת התנועה לשתף פעולה ביוזמה

הימין מצא מורשת רבין משלו. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, ותנועת "אם תרצו" יזמו הצעת חוק "לשימור מורשתו של יצחק רבין בנושא ירושלים המאוחדת". לטענת התנועה, חברי הכנסת של סיעת העבודה סירבו לחתום על ההצעה למרות שמדובר במורשת רבין. הצעת החוק מבקשת לאכוף את הריבונות בירושלים בתחומי החינוך, תכנון ובניה, תשתיות, ביטחון אישי, בריאות, איכות סביבה ותעבורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין השילוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדברי ההסבר של הצעת החוק אף מובאים דברים שרבין נשא בנאומו האחרון במליאת הכנסת לפני הרצח. "ירושלים השלמה והמאוחדת היתה ותהיה לעולמי עד בירתו של עם ישראל בריבונות ישראל, מוקד לגעגועיו ולחלומותיו של כל יהודי", נאם רבין במאי 1995, חצי שנה לפני הרצח. "הממשלה נחושה בדעתה כי ירושלים אינה נושא למיקוח. גם השנים הבאות יעמדו בסימן הרחבת הבנייה בירושלים רבתי".

לדברי "אם תרצו", "מטרתה של הצעת חוק זו לחזק את מעמדה של ירושלים המאוחדת כבירתה הנצחית של מדינת ישראל. למרבה הצער, בשנים האחרונות נפערים סדקים משמעותיים באכיפת ריבונותה של ישראל בירושלים, ובמספר מקרים אף נוצר מצב של היעדר מוחלט של אכיפה, בין היתר במערכת החינוך, בביטחון האישי ובחוקי התכנון והבנייה".

פעילי התנועה העבירו את נוסח הצעת החוק לכל חברי הכנסת, יחד עם פניה מח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה). לאחר שלא קיבלו תגובה מחברי הכנסת של סיעת העבודה, הם פנו אליהם באופן אישי. לטענתם אנשי "אם תרצו", חברי העבודה דחו את בקשותיהם מסיבות שונות.

הח"כים מהעבודה דוחים היוזמה

חברי הכנסת של העבודה לא אהבו את הרעיון. פעילי התנועה ניסו לשוחח עם ח"כ איתן כבל, אולם הוא השתתף בתרגיל גדודי במהלך שירות מילואים. בסביבתו של כבל הגיבו בחריפות על היוזמה ואמרו כי "ח"כ כבל לא היה חותם על שום הצעת חוק, שבה כל זב חוטם ומצורע מרשה לעצמו לשאת את שמו של רבין לשווא, ובמיוחד מארגון שרבין היה מתמלא חלחלה למשמע שמו".

ח"כ עינת וילף השיבה לפעילים כי במסגרת הסדר קבע היא תומכת בחלוקת ירושלים, בהתאם לפרמטרים של קלינטון בשיחות קמפ דיוויד: שכונות יהודיות במזרח העיר לישראל, שכונות פלסטיניות לפלסטינים, ומשטר מיוחד באגן הקדוש.

בתוך כך, התנועה פתחה בקמפיין לקראת העצרת בכיכר רבין. במסגרת הקמפיין נתלו שלטי חוצות, עליהם מתנוססת תמונה של רבין וכתוב: "ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל". מתחת לכותרת, מצוטט משפט מנאומו של רבין במליאת הכנסת: "ירושלים המאוחדת, שתכלול גם את מעלה אדומים וגבעת זאב, כבירת ישראל בריבונות ישראל". בתחתית השלט נטען כי זוהי "מורשת רבין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully