וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מודים: טיפול לקוי גרר תג מחיר מחוץ ליו"ש

10.10.2011 / 20:20

במערכת הביטחון חוששים שהשקט היחסי בגדה המערבית, יקרוס בחודשים הקרובים. במקביל גבר החשש שארגוני זכויות אדם יצלמו חיילים שיעמדו מנגד, כאשר מתנחלים יכו פלסטינים

בצה"ל גובר החשש כי הפעילות המוצלחת למניעת אלימות ברחבי הגדה המערבית בחודש ספטמבר, תקרוס במהלך החודשים הקרובים. החשש נובע מהתגברות אירועי "תג מחיר" ופעולות שביצעו לפי החשד פעילי ימין קיצוני כלפי פלסטינים. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "ברגע שאלימות המתנחלים הקיצוניים לא טופלה כראוי ברחבי יהודה ושומרון, אנחנו מעריכים שזה הוביל לאירוע הצתת המסגד בטובא זנגריה".

עוד בנושא:

הוארך מעצר חשוד שני בהצתת המסגד בטובא-זנגריה
זעם באיתמר: פלסטינים מוסקים זיתים ליד בית פוגל
צלבי קרס בקבר יוסף: "רק ברברים מסוגלים לכך"
פעילי שמאל: מתנחלים עשו בנו לינץ' בענתות
קצין בכיר: האירוע בו נהרג פלסטיני בגדה - תקלה

הגורם הביטחוני דחה טענות לפיהן מי שעומד מאחורי ריסוס כתובות בגנות הערבים והצתת המסגד הם בני נוער. לדבריו, "ילד בן 15 לא נוהג ברכב ומגיע בשעת לילה מאוחרת לביר-זית או לטובא זנגריה כדי לבצע פעולת 'תג מחיר'".

בצה"ל עדיין מתחקרים את האירוע בשבוע שעבר, שבמסגרתו הלם מתנחל בפניו של מ"כ מחטיבת כפיר ונמלט מהמקום מבלי שייעצר. הגורם הביטחוני הסביר כי "האירוע מהווה עוד סוג של הידרדרות. אנחנו מצפים לעצור כל אלימות מכל סוג. המפקדים ברחבי יהודה ושומרון קיבלו תדרוך לפיו 'אם לא עצרת אלימות מתנחלים כלפי פלסטינים, עברת עבירה פלילית'. אנחנו נערכים לאפשרות שארגוני זכויות אדם ביהודה ושומרון יצלמו את חיילים צה"ל עומדים מנגד, כשמתנחלים מכים פלסטינים מבלי לעצור את העבריינים ויגישו נגדם תלונות. חייל שלא יעצור את האלימות ויתבונן מהצד, יעמוד לדין פלילי, זה עניין של זמן".

מפקדים בכירים בצה"ל מודים כי יש קושי מנטלי לחיילי צה"ל לעצור מתנחלים, אולם עקב החשש לאירועים אלימים מצד פלסטינים, תוגברה ההדרכה והשיחות עם מפקדים שמתחככים עם האוכלוסייה ברחבי הגדה. במערכת הביטחון מציינים כי נמתחה ביקורת על הקצין מחטיבת כפיר, שלא השתלט עם חייליו על המתנחל שהיכה אותו. לדברי הגורם הבכיר, "אם פלסטיני היה מכה את הקצין, הוא היה במקרה הטוב יושב כפות בתוך ג'יפ בדרך לחקירה ולא בורח".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתקרית שבה הותקף הקצין מחטיבת כפיר כי "בתאריך 5.10, באזור דומא, צפונית מזרחית לרמאללה, זיהה כוח צה"ל חסמי אבנים על הכביש והתקהלות של אזרחים ישראלים. במהלך ניסיונות של הכוח לפזר את ההתקהלות התפתח עימות במהלכו אחד המאזרחים תקף באופן אלים חייל. האירוע נמצא בטיפול משטרת ישראל. מחקירת האירוע עולה כי הכוח פעל כשורה לרבות המ"כ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully