וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלבי קרס בקבר יוסף: "רק ברברים מסוגלים לכך"

יהושע בריינר

6.10.2011 / 11:01

אלמונים ריססו צלבי-קרס בקבר יוסף הסמוך לשכם, ומאות המתפללים שהגיעו למקום לרגל עשרת ימי התשובה זעמו על מעשה הונדליזם. כוחות צה"ל שהגיעו למקום מיהרו לכסות את הכתובות בצבע

כ-1,500 המתפללים אשר נכנסו הלילה (חמישי) לקבר יוסף, הסמוך לעיר שכם, הזדעזעו לגלות כי צלבי-קרס מכסים את קירות המקום. המאמינים, שכניסתם למתחם אושרה על ידי הרשויות מבעוד מועד לרגל תפילות עשרת ימי התשובה, זעמו למראה המקום הקדוש מחולל. גורמי צבא שהגיעו למקום מיהרו לכסות את צלבי-הקרס באמצעות צבע.

"רק ברברים מסוגלים לעולל דברים איומים שכאלה", אמר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה. "אנשים שמסוגלים לחלל בצורה פתולוגית מקום כה קדוש אינם ראויים להיקרא בני אדם". מסיקה הפנה אצבע מאשימה כלפי הרשויות הפלסטיניות, אשר אמונות על שמירת המקום, וטען כי "אלה אותם אנשים שרצחו את בן יוסף לבנת (אחיינה של לימור לבנת, נורה באפריל האחרון על ידי מחבל שהתחזה לשוטר פלסטיני, י.ב) וכעת אפשרו לחלל מבנה קבר בסמלים נאציים".

באגודת "שכם אחד", אשר שמה לה למטרה להעלות את קברי הצדיקים, ובפרט את קבר יוסף למודעות הציבור היהודי, אשר ארגנה את הכניסה למתחם הקבר, הביעו צער רב על המקרה ואמרו כי "בכל פעם שאנו נכנסים לקברי צדיקים בשומרון אנו מגלים חילול נוראי". באירוע נכחו מספר רבנים גדולים, בהם גם האדמו"ר מוולברוז' שבארצות הברית, וכן רב השומרון, אליקים לבנון ורב היישוב יצהר, דוד דודקביץ'. הכניסה נערכה לזכרו של הלל ליברמן, אשר נרצח על ידי גורמי טרור פלסטינים באזור שכם בדרכו לקבר יוסף, במהלך האינתיפאדה השנייה.

עוד באותו נושא:
למה מבקרים בקבר יוסף? על קהילת "שובו בנים"
מושל שכם: המתפללים בקבר יוסף תקפו סיור פלסטיני
"תג מחיר" ליד שכם: מכוניות הוצתו, נאצות במסגד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully