וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל שכם: המתפללים בקבר יוסף תקפו סיור פלסטיני

ניר יהב, שכם

26.4.2011 / 15:34

"הקמנו ועדת חקירה לאירוע בקבר יוסף, שתפרסם את מסקנותיה בשעות הקרובות" - כך הודיע מושל שכם. לדבריו, השוטרים בקבר ירו רק כדי להזהיר, לאחר שהמתפללים השליכו לעברם אבנים

"המתפללים בקבר יוסף פרצו בכוח מחסום של הרשות, תקפו סיור פלסטיני וזרקו עליו אבנים" – כך קבע היום (שלישי) מושל שכם, ג'יברין בכרי. בראיון לוואלה! חדשות אמר בכרי כי האירוע בערב החג התרחש לא בעקבות תפילה שגרתית בקבר יוסף, אלא בשל התגרות מצד המתפללים. "בתגובה לתקיפה, ירו הפלסטינים באוויר מתוך כוונה להזהיר אותם. השוטרים הפלסטינים לא ירו במטרה לפגוע ולהרוג, אלא כדי להזהיר. זהו אירוע מצער ואנחנו מגנים אותו. הקמנו ועדת חקירה פלסטינית, ואני מעריך שתוצאותיה יפורסמו בשעות הקרובות".

בכרי הוסיף כי "השוטרים שהיו עדים לתקרית נעצרו ועד עכשיו הם מעוכבים לחקירה. מה שברור הוא שהם לא ירו בכוונה. השוטרים הרגישו שהם בסכנה, והם ירו במטרה לפזר את התפרעות המתפללים". בדבריו התייחס בכרי גם לנושא ביקורי יהודים בקבר יוסף, וציין כי "כל הביקורים בעבר בקבר יוסף בוצעו בתיאום. אנחנו מכבדים את כל הדתות, ומאפשרים להם לבוא להתפלל. רק שלשום ואתמול הגיעו מתפללים יהודים. אפילו שיפצנו את הקבר לפני שנה, למרות התנגדות התושבים – משום שאנחנו רואים בו גם אתר היסטורי".

עוד אמר בכרי: "אנחנו מעדיפים שהמתפללים היהודים יגיעו ביום ולא בלילה, משום שכל פעם שהם נכנסים הם פוגעים בבתי הספר ובבתי התושבים. זהו לא אירוע טרור, גם תושבי שכם מעוניינים בחיים שקטים ויציבים. מי שמערער את היציבות באזור הם תושבי ההתנחלויות הסמוכות, שעושים פרובוקציות ופוגעים ברכוש ובאדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully