וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר חשוד שני בהצתת המסגד בטובא-זנגריה

10.10.2011 / 14:13

מעצרו של החשוד, תושב השומרון, הוארך ביומיים. המשטרה חושדת כי הוא היה מעורב בהצתה, שבעניינו עצרה כבר חשוד בליל ההצתה, והוא נתון במעצר. פרקליט החשוד הטרי: "המעצר מיותר"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר; עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בכפר סבא האריך היום (שני) ביומיים את מעצרו של אדם, החשוד במעורבות בהצתת המסגד בטובא-זנגריה בשבוע שעבר. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד, תושב השומרון, כדי לבצע פעולות חקירה נוספות עליהן הוטל צו איסור פרסום. סנגורו של החשוד, עורך הדין עדי קידר, טען כי מרשו נעצר על מנת להפעיל לחץ על החשוד הנוסף שנעצר בשבוע שעבר. "כל דקה שהוא נמצא במעצר במיותרת. אנחנו מקווים שהוא ישוחרר בערב החג",אמר.

השופטת ניצה מימון-שעשוע קבעה עוד כי קיים חשש לתיאום גרסאות בין החשוד לחשודים פוטנציאליים נוספים, והורתה על הארכת מעצרו עד לערב סוכות.

הצתת המסגד בטובא-זנגריה - כותרות אחרונות
צעיר יהודי נעצר בחשד להצתת המסגד בגליל
עוד לילה סוער בטובא זנגריה: 10 מפגינים נעצרו
היום שאחרי בטובא זנגריה: ”הדו-קיום לא ייפגע”


ביום חמישי שעבר הותר לפרסום כי המשטרה עצרה צעיר יהודי המתגורר בצפון, בחשד שהיה זה שהצית את המסגד. מעצרו בוצע כבר בליל ההצתה, אולם רק לקראת סוף השבוע הוא הובא לבית משפט השלום בכפר סבא, שם הוארך מעצרו בחמישה ימים נוספים, על אף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ב-11 ימים.

"קיימת הצדקה לאפשר את המשך חקירת המשטרה באופן שיביא לפענוח מלא של הפרשה", כתב השופט בהחלטתו. "החשד הראשוני שקשר את החשוד למעשה הצתה ה?תעב?ה". עורך הדין קידר, המייצג גם את החשוד המדובר, אמר כי "ההרגשה שלנו היא שאין ראיות ממשיות הקושרות את החשוד למעשה' זאת לאחר שנעצר מעצר אקראי ומוזר בשומרון, מרחק רב ממקום האירוע. בית המשפט היה צריך לרצות את גורמי החקירה, שכן מדובר בחקירה מתוקשרת מאוד, אך בסופו של דבר, עד היום בכל פעולות תג המחיר לא הוגש ולו כתב אישום אחד נגד איש, על אף שהיו חשודים שישבו במעצר ימים רבים. בעצתי שומר החשוד על זכות השתיקה".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully