וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי בטובא זנגריה: "הדו-קיום לא ייפגע"

קובי דוד

4.10.2011 / 16:14

אחרי לילה מתוח בו התפרעו צעירים בכפר טובא זנגריה ואף שרפו בנייני ציבור בכפר, מנסים התושבים להתחיל במלאכת השיקום. אימאם המסגד שנשרף: "שומרים על קשרים הדוקים"

ג'יליס

(צילום: ג'יליס, עריכה: יאיר דניאל)

"מלבד השריפה המזעזעת שכילתה את המסגד, מי שעשה זאת דאג לשרוף את ליבם של כל 7,500 התושבים שחיים כאן", כך אמר היום (שלישי). פואד שחאדה זנגריה, האימאם של המסגד שעלה באש בכפר טובא זנגריה שבגליל העליון. זנגריה בן ה-29 המשמש בתפקדו מזה חמש שנים הוסיף כי "קשה לי מאוד לראות את המסגד מפויח והרוס. הוא היה מעין הבית השני שלי. בו הייתי נמצא מרבית היום".

עוד בנושא טובא זנגריה:

חשש בטובא זנגריה: "הכעס עוד קיים, יש רצון לנקמה"
חשד לתג מחיר בגליל: מסגד הוצת ורוסס בכתובות
צעירים מטובא זנגריה התפרעו והציתו מבנים בכפר

מועצה שרופה בטובא זנגריה, ספטמבר 2011. ג'יליס
לילה מטוח בכפר טובא זנגריה/ג'יליס

זנגריה אמר כי הוא מקווה שמדינת ישראל תיקח על עצמה את האחריות לשקם את ההריסות. "כרגע לא ניתן להעריך את הנזק הכספי, אבל אני מאמין שמדובר במאות אלפי שקלים", אמר זנגריה. בנוסף, ציין זנגריה כי במהלך הבוקר "קיבלתי לא מעט טלפונים מיהודים יקרים מכל רחבי הארץ, שהציעו עזרה ותרומות כספיות כדי לשקם את המסגד. קשה להיות אופטימי כאשר אתה מבחין בגודל הנזק, אבל אני מאמין שיחד עם כל הכאב והצער, השכנות הטובה עם חברינו היהודים לא תתערער". במהלך הבוקר הגיעו לכפר גם נציגי מועצת הגליל העליון. מנכ"לית המועצה, יונית קורן, הורתה לנקוט במספר צעדים על מנת לשקם את הכפר עצמו באמצעות פינוי של צמיגים שרופים מהכבישים, על ידי דחפור ומשאיות שיגיעו מטעם המועצה. כמו כן, הורתה קורן לפנות את שרידי ההפגנות של הלילה שעבר.

קורן אמרה כי "אנחנו שומרים על קשרים הדוקים ועוטפים את אחינו מהכפר כבר שנים רבות. למרות שמדובר במעשה מתועב, דו הקיום בינינו לא יתערער. במהלך השבוע יצאו משלחות חינוכיות מטעם המועצה כדי ליצור שיח הידברות עם צעירי הכפר. אנחנו הבהרנו לכל התושבים שאנחנו פה לשירותם, בכל דבר שיזדקקו לו". ראש המועצה לשעבר, חוסיין אל-הב אמר כי "ביקשנו ממשרד הדתות לקחת את האחריות ולשקם את הריסות המסגד. עברנו לילה עצוב מאוד אתמול, שגרם לנזקים כבדים יותר בתוך הכפר. אני מקווה שנוכל לראות את האור בקצה המנהרה ולחזור לשגרה כבר מחר בבוקר".

חוסיין אלהייב ראש המעצה לשעבר עם מפקד מחוז רוני עטיה, ספטמבר 2011. ג'יליס
הבטיח להשיב את הכנס על כנו. ניצב רוני עטיה וחוסיין אל-הב/ג'יליס

הלילה האחרון בכפר היה לילה מתוח. במהלך הלילה ניסו עשרות צעירים מהכפר לחסום את הכניסה לכפר הנשיא ואת כביש הכניסה לכפרם. הצעירים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהוצבו במקום ואלה ירו לעברם אמצעים כגון גז מדמיע. כמו כן הציתו הצעירים אש בבניין המועצה, במתנ"ס ובמרפאה בכפר. למוסדות נגרם נזק כבר ובניין המועצה נשרף כליל. מפקד המחוז, ניצב רוני עטיה, שהה במהלך הלילה עם הכוחות והורה על המשך כוננות גבוהה במקום. בשעות הבוקר המאוחרות ביקר עטייה בביתו של ראש המועצה לשעבר חוסיין אל-הב והבטיח שייפעל להשיב את השקט על כנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully