וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירים מטובא זנגריה התפרעו והציתו מבנים בכפר

קובי דוד

4.10.2011 / 8:21

לאורך הלילה ניסו הצעירים לחסום את הגישה לקיבוץ כפר הנשיא הסמוך ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה, שהשתמשה באמצעים לפיזור הפגנות. בכפרם הם הציתו את בניין המועצה, מרפאה ומתנ"ס והבעירו צמיגים, על רקע הצתת המסגד אתמול

האש מסרבת לגווע: עשרות צעירים מהכפר טובא-זנגריה התפרעו הלילה (שלישי) בכפרם, וניסו לחסום את כביש הגישה לקיבוץ כפר הנשיא הסמוך מספר פעמים, תוך שהם מיידים אבנים לעבר כוחות המשטרה, שנאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות נגדם. בין היתר, הבעירו הצעירים צמיגים והציתו אש במוסדות טובא זנגריה, בהם בניין המועצה, המתנ"ס והמרפאה, זאת על רקע הצתת המסגד בכפרם אתמול. נזק כבד מאוד נגרם למבנים.

מפקד המחוז הצפוני, ניצב רוני עטייה, שהה במהלך הלילה עם הכוחות הפזורים בשטח והורה על המשך כוננות גבוהה בכל אזור המחוז הצפוני, תוך שמירה על מוסדות הדת במקומות רגישים. עטיה יקיים הבוקר הערכת מצב, בה תיבחן האפשרות לתגבר את הכוחות.

עוד בנושא
חשד לתג מחיר בגליל: מסגד הוצת ורוסס בכתובות
בעקבות ההצתה: המשטרה תהדק אבטחת אתרים מוסלמיים
הרב שלמה עמאר: ”הצתת המסגד - אולי עלילת דם”

גם אתמול התפרעו צעירים תושבי הכפר בעקבות הצתת והשחתת מסגדם. על המסגד נכתבה הכתובת "תג פלמר נקמה", ובמשטרה חושדים כי מדובר בפעולת נקמה על הפיגוע במהלכו נהרגו תושב קריית ארבע אשר פלמר ובנו יהונתן בן השנה. מספר חשודים נעצרו בחשד למעורבות במעשה. ראש הממשלה הגיב בחריפות נגד המעשה, ואמר כי "מדובר בפעולה הנוגדת את ערכיה של מדינת ישראל, לפיהם חופש הדת וחופש הפולחן הם ערכים עליונים. התמונות מזעזעות ומקומן אינו במדינת ישראל".

נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקר במסגד שעות לאחר האירוע. פרס ביקר במקום יחד עם הרבנים הראשיים יונה מצגר ושלמה עמאר, ואמר כי מדינת ישראל לא תשלים עם חילול מקום מקודש על ידי פורעים. "אני מזועזע מעמקי נשמתי ומלא בושה וחרפה, אין ישראלי שלא יתבייש בהצתה הזו". לעומתו, הציע עמאר כי ייתכן ומדובר בעלילת דם: "אנחנו למודי ניסיון. בכל הדורות היו עושים עלילת דם כשהיו הורגים ילד נוצרי ותולים את זה ביהודים, ועשו שמות בקהילות שלמות, הרג ואובדן. אי אפשר לדעת אם אין פה יד זדונית שמתכוונת לסכסך ולהרבות שנאה בין היהודים והערבים", אמר הרב בראיון לרדיו "קול חי".

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully