וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההצתה: המשטרה תהדק אבטחת אתרים מוסלמיים

במקביל להמשך חקירת נסיבות השחתת המסגד בכפר טובא-זנגרייה, המשטרה מתגברת את השמירה על מוסדות דת איסלמיים. צעירים מכפר מר'ר: "קרענו את צווי הגיוס לצה"ל"

צילום מסך

(צילום: ג'יליס, עריכה: גדי וינסטוק)

במשטרה ובשירות הביטחון הכללי ממשיכים לחקור את נסיבות השחתת המסגד בכפר טובא-זנגרייה. בעקבות הצתת המסגד וריסוס הכתובות "תג מחיר" על קירות המבנה, הורה בצהריים (שני) ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב ניסים מור, על ביצוע מספר פעולות לשמירת הסדר במקומות המוגדרים "נפיצים" ובכללם מסגדים.

עוד על הצתת המסגד בכפר טובא-זנגרייה:

הדיווח הראשוני על הצתת המסגד
המשטרה עצרה מספר בני אדם בחשד להצתת המסגד בגליל

הצתת  מסגד בכפר טובא זנגריה, אוקטובר 2011. ג'יליס
הצתת מסגד בכפר טובא זנגריה, אוקטובר 2011/ג'יליס

כמו כן הנחה מור את המחוזות השונים למפות את המקומות בעלי הזיקה לאיסלם, לבצע בהם סיורי מניעה ולהגביר את נוכחות השוטרים. עוד הורה ראש אגף המבצעים להכין כוחות עתודה לאירועים שעלולים להתרחש בימים הקרובים.

בשעות הבוקר הודיע מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב רוני עטיה, כי נעצרו מספר חשודים במעורבות בהצתת המסגד. בתוך כך, הוצא צו איסור פרסום על פרטי החקירה. במסגד נמצאה גם הכתובת "תג פלמר נקמה", ובעקבות כך הועלתה במשטרה האפשרות שמדובר בפעולת נקמה לפיגוע בו נהרגו תושב קריית ארבע אשר פלמר ובנו הפעוט יהונתן.

בכפר מר'ר הסמוך לטובא-זנגרייה, הגיבו בזעם להצתת המסגד. מספר צעירים החליטו לקרוע את צווי הגיוס לצה"ל, במחאה על ההשחתה. עוקלה יחייה, תושב מר'ר בן 49 סיפר לוואלה! חדשות כי "אני אפנה לראש הממשלה ולנשיא המדינה כדי שימצו את הדין עם הפושעים וידאגו לכך שהם יהיו מאחורי סורג ובריח. אני עצמי נכה צה"ל שנפצעתי בלבנון וגם הבן שלי נמצא לפני גיוס. חבל שנעשה חרם גורף נגד הגיוס לצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully