וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באיתמר: פלסטינים מוסקים זיתים ליד בית פוגל

יהושע בריינר

9.10.2011 / 10:19

חקלאים תושבי הכפר עוורתא, ממנו יצאו המורשע והמואשם ברצח בני משפחת פוגל, נכנסו לכפר בליווי אבטחה צבאית בשביל למסוק את זיתיהם. פלסטיני נפצע בעימותים שפרצו במקום

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ועד מתיישבי שומרון)

זעם רב התעורר הבוקר (ראשון) בהתנחלות איתמר, לאחר שקבוצת פלסטינים מהכפר עוורתא הסמוך, נכנסו אל שטחי היישוב על מנת למסוק את הזיתים במטעים השייכים להם. הנאשם והמורשע ברצח חמשת בני משפחת פוגל הינם תושבי הכפר, וגם בערב הרצח נכנסו דרך מטעי הזיתים, אשר נמצאים בסמוך לביתם של בני משפחת פוגל המנוחים. "האם מסיק זיתים חשוב יותר מחיינו?" שאלו באיתמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמר פוגל עומדת בסמוך להפגנה באיתמר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך המסיק התפתח עימות בין המתנחלים לפלסטינים ואחד המוסקים נפצע באורח קל מפגיעת אבן בראשו. למפגינים הצטרפה גם תמר פוגל, שהוריה ואחיה נרצחו בפיגוע. "צה"ל מכשיר את הדרך לפיגוע הבא", אמרו הבוקר באיתמר. לטענת המתנחלים, המוסקים מעוורתא צעקו להם: "נגמור אתכם, נעשה לכם מה שעשו למשפחת פוגל". כוחות גדולים של צבא ומשטרה הגיעו למקום על מנת להפריד בין הצדדים ובצה"ל אמרו כי המסיק תואם מראש במטרה למנוע את החיכוך.

ההליכים המשפטיים נגד שני תושבי הכפר שהואשמו ברצח חמשת בני המשפחה נמצאים בעיצומם. עונש של חמישה מאסרי עולם כבר נגזרו על חכים עוואד, תלמיד בית ספר תיכון בן 17, שהורשע ברצח בני משפחת פוגל, ואילו אמג'ד עוואד בן ה-18, אשר הודה ברצח בני המשפחה וההליכים המשפטיים נגדו נמשכים. את חכים עוואד זיהו כמה מתושבי איתמר עוד בעת ההרשעה, וטענו כי שהה ביישוב במסגרת מסיק הזיתים אשתקד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה מצב בלתי נתפס, שמתחת לחלון הבית בו שחטו תינוקת מוסקים חבריהם זיתים". המתנחלים מפגינים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצורך מסיק הזיתים, אשר חל בתקופה זו ברחבי האזור, מאפשר צה"ל לפלסטינים להיכנס למטעיהם הפרטיים, רבים מהם נמצאים בתוך התנחלויות או בסמוך לגדר ההפרדה. פעילות המסיק נעשית תחת אבטחה צבאית, במטרה למנוע סכסוכים בין המתנחלים לבין הפלסטינים, אך האבטחה אינה מספקת את תושבי איתמר. "כיצד ייתכן שצה"ל מאפשר לתושבי כפר של מרצחים למסוק זיתים דווקא בשטח ממנו חדרו המחבלים", אמר פנחס מיכאלי, תושב איתמר. "זה מצב בלתי נתפס, שמתחת לחלון הבית בו שחטו תינוקת מוסקים חבריהם זיתים, בתוך היישוב ועוד תחת אבטחה צבאית. המחבלים, שרחצו את חמשת בני משפחת פוגל, חדרו ליישוב בדיוק דרך אותם שטחים. הצבא והמנהל האזרחי מכשירים את הדרך למרצחים הבאים לבצע פיגועים נוספים באיתמר". התושבים מתארגנים בשעות אלו להפגנת מחאה בגין האירוע.

צה"ל נערך מזה מספר שבועות לתקופת המסיק, אשר נחשבת לתקופה מרובת חיכוכים בין חקלאים פלסטינים לבין מתנחלים תושבי האזור. גורמים צבאיים חוששים כי המתנחלים יבצעו פעולות "תג מחיר" ויפגעו בפלסטינים או ברכושם, ועל כן פעולות המסיק מבוצעות בתיאום עם הצבא.

לדברי גורם ביטחוני, "טרם המסיק במקום בוצע סיור מקדים על ידי גורמים בכירים בפיקוד ועל ידי גורמי המנהל האזרחי, בתיאום מלא עם נציגי היישוב אשר ידעו על הגעת תושבי עוורתא לנקודה. כל טענה על אי ידיעת עובדה זו הינה שקרית ומגוכחת".

מגורמים פלסטינים נמסר כי החקלאים הפלסטינים "חוששים מאוד שהמתנחלים יפגעו בהם או ביבול שלהם. הרי הפגיעה בעצים התחילה כבר לפני חודש. מאות עצי זית נעקרו ונשרפו על ידי המתנחלים בכל מיני מקומות". מנהל אגף הביטחון במועצת בנימין, אביגדור שץ, מסר כי "אנחנו מעוניינים שהמסיק הקרוב יעבור בשקט, ואין לנו שום עניין לייצר מהומות כלשהן סביבו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "באזור הכפרים עוורתא ובית פוריק, דרומית-מזרחית לשכם, מתקיים כעת מסיק מתואם ומאובטח על ידי כוחות הביטחון ובאזור ישנה היערכות ופריסה של כוחות צה"ל על מנת לשמור על הסדר והביטחון במרחב". לדברי צה"ל, מי שמוסק באיתמר אינם בני משפחת עוואד, אלא משפחה אחרת מעוורתא.

עוד באותו נושא
הפלסטינים נערכים למסיק - בצה"ל נערכים לאלימות
צלבי קרס בקבר יוסף: "רק ברברים מסוגלים לכך"
פעילי שמאל: מתנחלים עשו בנו לינץ' בענתות
אמג'ד עוואד הודה ברצח בני משפחת פוגל

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully