וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים נערכים למסיק - בצה"ל נערכים לאלימות

עונת מסיק הזיתים הפלסטינית יוצאת לדרך, ובצה"ל נערכים לכל תרחיש, והגבירו את התיאום עם הרשות הפלסטינית. הפלסטינים חוששים מהמתנחלים, שמבהירים: "מעוניינים שהמסיק יעבור בשקט"

מסיק הזיתים של החקלאים הפלסטינים ברחבי הגדה המערבית נחשב באופן כמעט קבוע למוקד של חיכוך גובר בין פעילי הימין הקיצוני לפלסטינים. בצה"ל מעריכים כי המסיק יחל בימים הקרובים. בשבוע האחרון החל תיאום ברמה הביטחונית והאזרחית בין ישראל לרשות הפלסטינית, המתייחס למקומות בהם ייערך המסיק הפלסטיני. חיילי צה"ל ושוטרי משמר הגבול יגבירו את הערנות לקראת אפשרות שיתפתחו מעשי אלימות הדדיים בין הצדדים.

"המטרה שלנו לאפשר מסיק רגוע ושקט", אמר גורם צבאי, "בשנה שעברה כל מסיק שתו?אם עם צה"ל עבר בשקט. האירועים האלימים התרחשו במקומות בהם הפלסטינים פעלו על דעת עצמם וללא תיאום. במקום שלא היה תיאום, היה בלגן". גורם צבאי נוסף אמר כי קיים חשש שפעילי ימין קיצוני יגבירו את פעולות "תג מחיר" נגד הפלסטינים, על רקע אירועי החודש החולף. לא מדובר במשימה פשוטה; חלק מהמטעים ממוקמים בתוך התנחלויות או בסמוך לגדר המגינה עליהן. גם המתנחלים עצמם חוששים – דווקא מפעילי שמאל, שכמה מהם, לדבריהם, עשויים לנצל את המסיק לטובת פרובוקציות.

עימותים בין פעילי שמאל למתנחלים במסיק זיתים ליד חברון. יותם רונן
הפלסטינים חוששים מהמתנחלים. עימותים במהלך מסיק זיתים/יותם רונן

בינתיים, מסתמן שהחקלאים הפלסטינים מרוצים מהתיאום. גורמים פלסטינים באזור שכם מסרו לוואלה! חדשות כי "לפי מה שאנחנו יודעים, ולפי מה ששמענו ממנהלת התיאום והקישור הפלסטינית והישראלית, יש כוננות גבוהה בקרב צה"ל לקראת המסיק וכוונה להגן על החקלאים הפלסטינים מפני המתנחלים. הבנו גם שיש כוונה לתת לפלסטינים חופש כניסה לאדמות", אמרו.

"מעוניינים שהמסיק יעבור בשקט"

לדברי הגורמים, החקלאים הפלסטינים – בעיקר באזור שכם – חוששים מאד לקראת עונת המסיק: "הם חוששים מאד שהמתנחלים יפגעו בהם או ביבול שלהם. הרי הפגיעה בעצים התחילה כבר לפני חודש. מאות עצי זית נעקרו ונשרפו על ידי מתנחלים בכל מיני מקומות. האזור הכי מועד לפורענות הוא כמו תמיד אזור שכם. זה אזור שיש בו הרבה בעיות וחיכוכים. כולנו מקווים שהשנה המסיק יעבור בשלום וזכותם של החקלאים תישמר".

גם המתנחלים, בינתיים, מנסים לשדר שקט. "אנחנו מעוניינים שהמסיק הקרוב יעבור בשקט, ואין לנו שום עניין לייצר מהומות כלשהן סביבו", אמר מנהל אגף הביטחון במועצת בנימין, אביגדור שץ. "לצערנו הרב, במקומות מסוימים המסיק הופך לפארסה, וכך למשל באזור ההתנחלות שבות-רחל היה מי שניצל בשנה שעברה את המסיק על מנת לערוך במקום הפגנה, שבסופה התבקשנו על ידי המשפחה הפלסטינית בעלת המטע לעצור את המסיק, מכיוון שהגיעו למקום פושעים פלסטינים שגנבו את זיתיהם. במקומות אחרים יש גם פושעים יהודים, שפוגעים בעצים, והבעיה שלנו היא עם הפושעים בכלל. המטרה שלנו שכלל האירועים יעברו בשקט, וללא הפרעות".

עוד בנושא
פעילי שמאל: מתנחלים עשו בנו לינץ’ בענתות
תג מחיר בגדה: הושחתו 45 עצי זית של פלסטינים

לפניות לכתבים:
אמיר - amirbohbot@walla.com
ניר - nir_yah@walla.com
יהושע - joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 21:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully