וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שמאל: מתנחלים עשו בנו לינץ' בענתות

יהושע בריינר

1.10.2011 / 11:39

עימותים קשים אירעו בין פעילי תנועת סולידריות שליוו פלסטיני לשדהו למתנחלים מענתות סמוך ליישוב. הפעילים: "באו לרצוח אותנו", רבש"ץ ענתות: "בסך הכל פינינו את הכניסה ליישוב"

(צילום: תעאיוש וסולידריות שייח ג'ראח)

"המתנחלים מענתות פשוט עשו בנו לינץ, רצו לרצוח אותנו'" - כך אמרו הבוקר (שבת) פעילי שמאל מתנועת סולידריות שייח' ג'ראח, שטרם התאוששו מהעימותים הקשים שפרצו אתמול בכניסה להתנחלות שמצפון ירושלים. לטענת הפעילים, 12 מהם נפצעו וחלקם נזקקו לטיפול רפואי לאחר שעימות קשה פרץ בינם לבין עשרות מתושבי ענתות בכניסה להתנחלות. "כיסחו אותנו עם רצח בעיניים", משחזר אסף שרון, פעיל בתנועת סולידריות. "הם הסתערו עלינו, היכו אותנו, הרסו לנו את המכוניות והמצלמות. מעולם לא ראיתי רמה כזאת של אלימות".

העימותים פרצו לאחר שאנשי התנועה הגיעו אתמול בצהריים לשטח חקלאי השייך לפלסטיני תושב הכפר ענתא הסמוך. כעשרים פעילי שמאל הגיעו ללוות את בעל החלקה שתלה במקום דגל פלסטין. הדבר העלה את חמתם של תושבי ענתות הסמוכה, וכמה עשרות מתושביה הגיעו אל החלקה מצוידים בדגלי ישראל, ולטענת הפעילים היכו נמרצות במקלות את הפלסטיני ודחפו אותו לארץ באירוע שמתועד גם בסרטון שצילמו. בהמשך נטען כי המתנחלים הציתו מערה השייכת לפלסטיני, בה הוא מאפסן את הציוד החקלאי. "רכז הביטחון הודיע לפלסטיני שאם לא יעיף את הדגל הוא יקרא לשאר התושבים והם יכסחו אותנו", מעיד שרון. הפעילים האחרים הוכו גם כן והחליטו כי ישובו למקום בערב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תוך עשרים דקות הם היו כמאה איש ואנחנו כמה עשרות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שכשהגיעו הפעילים למקום עם 40 מחבריהם בערב, היו גם תושבי ענתות מוכנים. "המתנו מחוץ לשער ההתנחלות אך סרבו להכניס אותנו בדרך לחלקה", מספר שרון. הפעיל מספר כי גם רכז הביטחון השוטף בהתנחלות (רבש"צ - י.ב.), תומר שפירא, היה מעורב באירועים: "אז הגיע רכז הביטחון השוטף של ההתנחלות, שאיים עלינו ואמר שאם באנו לחפש צרות אנחנו נמצא אותן. הוא גם אמר לשוטר שהיה שם שאם לא נלך, הוא ידאג שכל ההתנחלות תהייה בחוץ. תוך עשרים דקות הם היו כמאה איש ואנחנו כמה עשרות. כעבור כמה דקות, בהוראת הרבש"צ, השער נפתח והם פשוט הסתערו עלינו באגרופים ובמכות, וכל זאת מתחת לעיני השוטרים שבחרו דווקא לעצור אותנו. לא ראיתי לינץ' כזה בחיי".

שרון המשיך וסיפר: "התחננו לשוטרים שישלחו עוד ניידות אבל כלום לא קרה, ובמקום זה עצרו פעילים שלנו. חטפנו מכות רצח באירוע החמור ביותר שאני אי פעם נתקלתי בו". לטענת הפעילים, חלק מהמתנחלים שהיו מעורבים בעימות היו דווקא אנשי משטרה המתגוררים בענתות. כעת, ייתכן שחלקת האדמה תהפוך למוקד חדש של עימותים בין מתנחלים לפלסטינים ופעילי שמאל. "לא באנו לשם עם דגלי פלסטין ולא באנו לעורר פרובוקציה אך אנחנו לא נעבור על האירוע הזה בשתיקה", אמרו בסולידריות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כיסחו אותנו עם רצח בעיניים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במזכירות היישוב ענתות דחו את הטענות ואמרו כי העימותים החלו בעקבות פרובוקציה והתגרות של הפלסטיני ופעילים אנרכיסטים, כהגדרתם, שיידו אבנים אל עבר ילדי היישוב, הניפו דגלי פלסטין ביישוב וריססו כתובות נאצה על סלעים. "מאוחר יותר בשעות הערב", אמרו בענתות, "חזרו האנרכיסטים לשוב ולקיים הפגנה אלימה בכניסה ליישוב שבמהלכה הותקפו רכבים של תושבים ואורחים והפעילים מנעו מתושבים לצאת או להיכנס מהיישוב, כשהם יוזמים וגורמים לחיכוך. מיום הקמתו מתנהל היישוב בשיתוף פעולה טוב עם כלל הכפרים הסמוכים תוך כיבוד וכבוד הדדי. בכל שנות קיומו וגם בימים אלה אנו דוגלים בשמירת החוק וכל ניסיון מצידם של פורעי חוק להציגנו באופן מעוות אינו תואם את המציאות ואת ערכי היישוב".

הרבש"ץ שפירא דחה את הטענות שהושמעו נגדו. "אני לא מתכוון להתייחס ל-60 אנשים משועממים שאולי שניים מהם נשרטו. לא צריך לתת במה לכל משועמם", אמר. לטענתו, "הם חסמו את הכניסה ליישוב ובסך הכול פינינו אותם משם".

"המשטרה אשמה באלימות"

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה כי "בעימותים שהתקיימו אמש לא היו עצורים. עם זאת, האירוע נחקר ועם התקדמות החקירה יזומנו לחקירה מעורבים משני הצדדים. כמו כן, כל מי שרכבו הושחת יזומן לתת עדות. כלל הכוחות שהגיעו אתמול לזירה סייעו בהפרדה בין הניצים ולא נדרש לעצור מי מהגורמים המעורבים. לא ידוע לנו על שוטרים תושבי ענתות שהיו מעורבים בקטטה, אך עם התקדמות החקירה, ככל שיהיה צורך בכך או לכשתגיע תלונה רשמית בנושא, הדברים יועברו לטיפול המחלקה לחקירות שוטרים".

מתנועת "יש דין" נמסר בתגובה כי "משטרת מחוז ש"י אשמה באלימות החמורה כלפי פעילי השלום הישראלים במהלך היום. ארגון 'יש דין' מתריע מזה תקופה כי משטרת מעלה אדומים מתעלמת מתלונות חוזרות ונשנות של בעל הקרקע הפלסטיני על איומים ואלימות כלפיו מצד תושבי ההתנחלות. התעלמות כזו מגבירה את האלימות ומעודדת אותה".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, הגיב גם הוא לאירועים. "זהו מקרה קלאסי של פרובוקציה שמאלנית מכוערת בלב יישוב יהודי ועוד בעיצומו של החג", אמר דין, "באירוע יש פולשים ותוקפים בדמות האנרכיסטים ומותקפים בדמות תושבי היישוב. הניסיון של חבורת השמאל הקיצוני להציג עצמם כקורבנות הוא פתטי ומגוחך. על כוחות הביטחון לשים קץ לאלתר להתגרות של אנרכיסטים יהודים הנעזרים בפרובוקטורים ערבים בלב ענתות. הניסיונות הללו חייבים להיתקל בתגובה נחרצת של משטרת ישראל".

עוד בנושא
תיעוד בלעדי: חיילים יורים בפלסטיני שיידה עליהם אבנים
לא רק ”בצלם”: מתנחלים יתעדו עימותים עם פלסטינים
קצין בכיר: מתנחלים מנצלים המצב לפגוע בפלסטינים


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully