וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: מתנחלים מנצלים המצב לפגוע בפלסטינים

21.9.2011 / 0:01

על רקע העימותים שאירעו מוקדם יותר בין מתנחלים ופלסטינים אומרים גורמים בפיקוד מרכז כי המתנחלים מנצלים את היערכות צה"ל כדי "לסגור חשבון" עם הפלסטינים. "תג מחיר זו הסכנה"

קצין בכיר בפיקוד מרכז טען אמש (שלישי) כי "המתנחלים מנצלים את העובדה שצה"ל נמצא בדריכות עם הפנים לפלסטינים ולא עם הפנים כלפי ההתיישבות". עוד אמר הקצין הבכיר כי המתנחלים "מנצלים את המצב לסגור חשבון עם השכנים הפלסטינים. הם מדליקים אש ובורחים. מדובר בפרובוקציות שיכולות להצית את האזור", והוסיף כי "תג מחיר זו הסכנה המיידית". על תגובת צה"ל לאירועים אמר הבכיר כי "כרגע צה"ל מכיל את האירועים. רצף של מקרים יכול להביא לגל של אלימות".

המצב בשטח לקראת הפנייה הפלסטינית לאו"ם - כותרות אחרונות:
הגזרה מתחממת: מתנחלים ופלסטינים התעמתו בגדה
צה"ל נערך לעימותים אפשריים: "נעקוב בפייסבוק"
מתנחלים צועדים בגדה: "הזיות הפלסטינים יתפוצצו"

מתחקור העימותים שאירעו מוקדם יותר היום באזור יצהר עולה כי כעשרים מתנחלים הגיעו מההתנחלות, התקדמו רגלית לעבר הכפר הפלסטיני, עסירה א-קבליה, והחלו ליידות אבנים לעבר הפלסטינים שעיבדו את השטח. בתגובה לכך החלו גם הפלסטינים ליידות אבנים. כוחות מג"ב שהוזעקו למקום מיהרו לפזר את המהומה שנוצרה בשטח בשימוש אמצעים לפיזור הפגנות.

במערכת הביטחון ישנה היערכות נרחבת במיוחד ליום שישי בצהריים, אחרי סיום התפילות במסגדים והנאומים של בכירי הרשות הפלסטינית באו"ם. "אנחנו מעריכים שאין אדי דלק להצית מהומות אלימות", אמר קצין בכיר בפיקוד המרכז. "העובדה שההנהגה הפלסטינית לא מעודדת אלימות מסייעת להכיל אתה, אבל יש תלונות מצד קצינים פלסטינים שמוחים על הפרובוקציות של המתנחלים", אמר הקצין והוסיף כי הקצינים הפלסטינים "עושים מאמצים למנוע אלימות ברחוב הפלסטיני, ואילו הצד הישראלי לא מצליח למנוע אירועי תג מחיר".

בתוך כך, טוענים קצינים בפיקוד הדרום כי ארגון חמאס אסר על קיום מחאות לאורך גדר המערכת ברצועת עזה לקראת העצרת באו"ם, אך עם זאת נערכים בפיקוד לאפשרות שארגוני טרור אחרים ינסו למשוך את תשומת הלב על ידי "פיגוע ראווה" נגד חיילי צה"ל. מפקד אוגדת עזה, תא"ל יוסי בכר, סייר בחטיבות המרחביות כדי לבחון את רמת המוכנות והדריכות של הכוחות בשטח.

עדכון ראשון: 19:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully