וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד בלעדי: חיילים יורים בפלסטיני שיידה עליהם אבנים

יהושע בריינר

27.9.2011 / 16:36

סרטון שהגיע לידי וואלה! חדשות מראה את התקרית באזור הכפר קוסרה, בה נהרג מפגין פלסטיני מאש צה"ל. בסרטון נראים המפגינים מיידים אבנים לעבר כח צה"ל שמשיב לעברם בירי. צפו

יח"צ - חד פעמי

(צילום: סוכנות הידיעות "תצפית", עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

צילומים חדשים מהעימותים הקשים שפרצו ביום שישי האחרון סמוך לכפר קוסרה שבשומרון, מתעדים את חיילי צה"ל, שהגיעו ככל הנראה לפנות חייל שנפצע, יורים ופוצעים את אחד הפלסטינים, לאחר שנרגמו באבנים על ידי מאות מתושבי הכפר. במהלך העימותים נהרג אחד הפלסטינים מירי הכח. בצה"ל מסרו בתגובה כי בעקבות התקרית פתחו בפיקוד מרכז בתחקיר משותף עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים וכי עדיין אין התקדמות בחקירה. בצה"ל הודו כי במהלך ההפגנה האלימה השתמשו החיילים בירי חי לאחר שחשו בסכנת חיים.

בסרטון שהגיע לידי וואלה! חדשות נראים שני כלי רכב צבאיים, שהגיעו לשטח בו התעמתו החיילים עם כ-300 פלסטינים מהכפר. בסרטון נראה אמבולנס צבאי הנמצא בצלע הגבעה, כאשר מעליו נמצאים עשרות פלסטינים שרוגמים את הרכב ואת החיילים באבנים ומסתתרים מאחורי תל אבנים. החיילים השיבו לעברם בירי של כדורי גומי, וזמן קצר אחר כך נראה כי אחד המפגינים נפצע מהירי. חבריו של הצעיר החלו לפנותו לקבלת טיפול רפואי בכפר, ובמקביל המשיכו ליידות אבנים לעבר הרכב הצבאי שבינתיים נסוג מהזירה.

עוד על התקרית
קצין בכיר: האירוע בו נהרג פלסטיני בגדה - תקלה
הרוג פלסטיני בשומרון, צה"ל ירה אש חיה
עימותים בין צה"ל לפלסטינים בגדה, מתיחות בבירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לנו רצון שהאזור יהפוך לזירת התגוששות קבועה עם הערבים". מפת האזור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרטון, שצולם על ידי צלם של סוכנות "תצפית", הוא ככל הנראה התיעוד היחיד של התקרית. הפלסטינים טענו כי העימותים החלו לאחר שמתנחלים מהמאחז אש קודש הסמוך חדרו לכפר ואף ירו אל עבר הפלסטינים. טענה זו לא אומתה ואף נשללה על ידי עדי ראייה שהיו במקום וטענו כי המתנחלים כלל לא היו בקרבת הכפר והתרחקו מהמקום עוד לפני פרוץ העימותים על ידי כוחות משמר הגבול.

העימותים בשטח שבין אש קודש לקוסרה הפכו בשבועות האחרונים למוקד החיכוך החדש ביהודה ושומרון. מדי יום שישי מגיעים אל האזור המתנחלים ומקיימים במקום תפילת מנחה עם דגל ישראל. ביום שישי האחרון הגיעו המתנחלים לאזור, המוגדר לדבריהם כאדמות מדינה חקלאיות ומרוחק מאות מטרים מקוסרה, וכאשר הבחינו בהם הפלסטינים הם גייסו תושבים רבים שהגיעו למקום כשהם מצוידים בדגלי פלסטין. כח צה"ל קטן שהגיע למקום הכריז על המקום כשטח צבאי סגור והרחיק את המתנחלים, אולם כאשר הפלסטינים סירבו לעזוב את המקום, ירו החיילים גז מדמיע לעברם מה שהוביל לעימותים הקשים.

"מאז שפונה המאחז עלי עין אנו מקיימים מדי יום שישי תפילת מנחה על האדמות שמוגדרות כאדמות מדינה השייכות לאש קודש", אמר גדליה פלד, תושב המקום. "הערבים כנראה רואים הנפה של הדגל כעילה לאלימות ואין זו הפעם הראשונה שבה הם פועלים כך. מדי שבוע אנו מתמודדים עם פרובוקציות של תושבי קוסרה שמציתים לנו שדות, עוקרים גפנים בכרמים שלנו ופוגעים ברכוש. האמצעים לפיזור הפגנות של צה"ל כבר לא מרתיעים אותם והם אומרים במפורש שהם רוצים לחסל את אש קודש".

לדברי פלד, במהלך עימותים בשבועות האחרונים בחרו כוחות המשטרה לעצור את תושבי אש קודש במקום לטפל בידוי אבנים מצד הפלסטינים. "אין לנו רצון שהאזור יהפוך לזירת התגוששות קבועה עם הערבים ואנחנו לא רוצים להפוך לבילעין, אבל אנחנו נמשיך להגן על הכרמים ועל הרכוש שלנו".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully