וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יזכה בפרס נובל לשלום? המהמרים מנסים לנחש

בצהריים יוכרז שמו של חתן פרס נובל לשנת 2011, וההימורים עדיין נרשמים. בין המועמדים הפופולריים ששמותיהם עלו: מייסד וויקיליקס, מתנגדת השלטון במיאנמר, וגם - רשת טוויטר עצמה

בצהריים יוכרז שמו, או שמה, של הזוכה בפרס נובל לשלום לשנת 2011. המתח גואה והעיסוק בניחושים בדבר זהות הזוכה גובר מרגע לרגע. נוסף לטרגדיה ברקע ההכרזה על זהותו של אחד מחתני הפרס לרפואה - רלף שטיינמן, שמת מבלי שחברי הוועדה ידעו על כך, תקלה מסתורית ליוותה אמש (חמישי) את ההכרזה על הזוכה בפרס נובל לספרות.

למרות שהזוכה בפרס היוקרתי היה המשורר השבדי תומס טראנסטרמר - בשל "הדימויים הדחוסים שהעניק בשיריו והגישה הרעננה שלו למציאות", הפרס "הוענק" לכמה רגעים לאדם אחר: המשורר, הסופר והמדינאי הסרבי דובריצ'ה קוסיץ'. לאתר של ועדת הפרס הועלה שמו של קוסיץ' בן ה-90, שתואר כ"נביא בדורו". ציטוט מכתביו הופיע באתר.

פרס נובל לספרות לשנת 2011 - לתומס טראנסטרמר
גם השנה, סוכנויות ההימורים לא נתנו סיכוי לעמוס עוז

טקס הענקת פרס נובל לשלום לאובמה. רויטרס
האם נזכה להפתעה גמורה, ולהכרזה על זוכה בדמות ברק אובמה, כמו ב-2009?/רויטרס

הפרסום הפיל בפח כמה כלי תקשורת במזרח אירופה, כמו גם את סוכנות הידיעות הממלכתית בבלגרד. טרם ברור אם מדובר בטעות תמימה או בפריצה מתוחכמת של פצחנים שניסו לשטות בציבור. במקום אחר באתר פורסמה דווקא תמונתו של הסטיריקאן האיטלקי דאריו פו, שכבר זכה בפרס נובל לספרות ב-1997.

עוד זוכה מאושר: דן שכטמן, חתן פרס נובל לכימיה
חתן הפרס לרפואה מת, חברי הוועדה כלל לא ידעו

בוועדת הפרס לשלום "לא מבינים איך איש אינו מנחש"

פרס הנובל לשלום הוא היוקרתי מהפרסים שמוענקים בימים אלה. בניגוד לשאר פרסי נובל שמוענקים בשטוקהולם, פרס זה ניתן באוסלו, בירת נורבגיה. יו"ר ועדת הפרס, תורביורן יגלנד, התפלא בריאיון שהעניק מלשכתו מדוע איש לא ניחש עד כה את זהות הזוכה בפרס.

יגלנד סירב להתייחס במפורש לשמועות על אודות המועמדים השונים, והסתפק, כהרגלו, במלים מעורפלות. כמות המועמדים לפרס השנה הגיעה לשיא עם 241 מועמדים, מתוכם 188 אנשים פרטיים ו-53 ארגונים - ששמם, כמובן, לא פורסם. יגלנד נשאל אם הזוכה הוא "אישיות ידועה", ואמר: "לא בהכרח - אך פועלה הוא מוכר בהחלט".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הספוקלנטים מעריכים: גם טוויטר ופייסבוק מועמדים

כמה אתרי הימורים מציעים, לצד הימורים על מרוצי סוסים ומשחקי קריקט, גם הימורים על זהות הזוכה – חלקם בהומור ואחרים תמורת תשלום של ממש. האתרים המובילים מציעים למכורים לשים את כספם בעיקר על סימה סמאר, הפעילה האפגנית למען זכויות נשים - ועל מנהיגת האופוזיציה במיאנמנר, אונג סאן סו צ'י. כמו כן, במקומות הבאים, שמדורגים לפי כמות ה"מומחים" שחזו את הסיכוי שיזכו בפרס, נמצאים המועמדים, לכאורה, ג'ין שארפ האמריקאי - מחבר "הפוליטיקה של פעולה בלתי-אלימה", ומייסד אתר ההדלפות וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג'. מועמד בולט ביותר הוא ברדלי מנינג, החייל שהדליף לאסאנג' את המסמכים, ונעצר בארצות הברית באשמת פגיעה בביטחון המולדת.

המועמדים בעלה הסיכויים הנמוכים יותר הם מורגן צ'נגיראי, המכהן כראש ממשלת זימבבואה תחת הנשיא העריץ מוגאבה, ופעילת השלום והפמיניזם בליבריה, לימה גבואיי. עוד מועמדים שהוזכרו על ידי המנחשים והספקולנטים הם בכיר האופוזיציה בקובה, אוסוולדו פאיה - וכמובן, מועמדים אמורפיים יותר, בהם שתי הרשתות החברתיות המובילות: פייסבוק וטוויטר, שקידמו במידה רבה את החופש והדמוקרטיה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully