וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטונות מיאנמר: "סו-צ'י מסתכנת בסוף טראגי"

לראשונה מאז שחרורה מהכלא, התייחסו ראשי החונטה השלטת במדינה למנהיגת האופוזיציה וכלת נובל, איימו עליה לבל תמשיך לקרוא לסנקציות, וקראו לה "להשתתף בבניין האומה הדמוקרטית"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

מתנגדת המשטר במיאנמר אונג סן סו-צ'י ומפלגתה, יגיעו "אל סופם הטראגי" אם ימשיכו לתמוך בסנקציות של המערב על המדינה - כך הודיעו היום כלי התקשורת הממלכתיים במיאנמר (בורמה לשעבר) הנתונים לשליטת החונטה הצבאית השולטת במדינה.

ההודעה, המהווה התייחסות ראשונה לכלת פרס נובל לשלום מאז שוחררה מהכלא בנובמבר האחרון, מגיעה בעקבות דבריה של סו-צ'י מהשבוע שעבר, לפיהם היא אינה רואה כל סיבה להסיר את הסנקציות שמטילות ארצות הברית והאיחוד האירופי על ארצה בשל מצב זכויות האדם ודיכוי התנועה הדמוקרטית במדינה.

העיתונים קראו לסו צ'י לשתף פעולה עם "בניינה של האומה הדמוקרטית" במיאנמר, בהתייחסם לצעדים הדמוקרטים לכאורה שהובילו במדינה בשבועות האחרונים.

רק לפני כשבועיים התכנס הפרלמנט במיאנמר לראשונה זה שני עשורים ובחר נשיא חדש - הגנרל בדימוס ת'ן סיין בן ה-65, שהפך לנשיא האזרחי הראשון של מיאנמר מאז השתלטה החונטה על המדינה. הפרלמנט התכנס כשלושה חודשים אחרי שנבחרו חבריו בבחירות שתוארו על ידי האופוזיציה כמהלך נוסף שנועד לשדר פתיחות כלפי חוץ, אך אין בו כל ממש.

בעקבות מינוי הנשיא שוררת אי בהירות לגבי מעמדו של מנהיג החונטה, ת'אן שווה, אך לכל ברור כי הוא יישאר המנהיג העליון וקובע הטון במדינה.

מאז שחרורה, התעלמו הרשויות במיאנמר מקריאותיה של סו צ'י לדיאלוג. היא עצמה שבה ומדגישה כי אין לה כל רצון לקחת חלק במערכת הפוליטית, כל עוד החונטה הצבאית שולטת במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully