וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד לבני בלונדון; סוכל צו מעצר שהוצא נגדה

מפגינים טוענים: "לא ייתכן שלבני תעשה שופינג באוקספורד בזמן שראאד סלאח עדיין עצור". הם קראו למחות על ביקורה, ואחד מהם, ככל הנראה, הוא שביקש לעצור אותה בגין פשעי מלחמה

כמה ארגונים חברתיים, בהם פעילי שמאל ופעילים פלסטינים, הודיעו בימים האחרונים כי יפגינו נגד ביקורה של ציפי לבני בלונדון. יו"ר האופוזיציה באה הבוקר (חמישי) לבריטניה לפגישה עם שר החוץ, וויליאם הייג, לביקור ראשון בממלכה המאוחדת מאז 2009.

כבר בצהריים פורסם כי התביעה סיכלה הגשת צו מעצר נגד לבני, אותו ביקש אדם ששמו לא נמסר. זהו הביקור הראשון של בכיר ישראלי בלונדון מאז בוטל בבריטניה החוק המאפשר לארגונים לא-ממשלתיים, לבקש צווי מעצר נגד אישים פרטיים. תקנות חדשות מערימות קשיים על האפשרות להוציא צווי מעצר בגין חשד לביצוע פשעי מלחמה, ומי שיבקש לעשות זאת ייאלץ לפנות למשרדי התובע הכללי - שכאמור, פועל לבטל אותם במידה ואינם מבוססים דיים.

בתגובה, אמרה לבני כי "יש מי שממשיך לנסות לנצל ניצול ציני את מערכת המשפט הבריטית", והבהירה כי לא מדובר בביקור פרטי שלה, אלא "ביכולתם של קצינים ובכירים ישראלים להגיע לאן שהם רוצים, מבלי שימנעו זאת מהם". היא קראה לבריטניה "למנוע מגורמים פוליטיים לנצל לרעה את מערכת המשפט".

עוד בנושא:
לבני בלונדון: "אפשר לבקר ללא חשש ממעצר"
בריטניה תמנע הגשת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים
מחשש שייעצר: האלוף לוקר ביטל נסיעתו ללונדון
בריטניה תפצה את ראאד סלאח בגין נסיבות מעצרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בעמוד הפייסבוק של אחת ההפגנות גם הופץ תיאורה הפיזי של לבני, כדי להקל על זיהוייה/מערכת וואלה, צילום מסך

ברשתות החברתית הופצו קריאות בגנותה של לבני, ובכמה עמודי פייסבוק נקראו מאות להפגין ברחוב דאונינג 10, מול משרד ראש הממשלה, ולמחות נגד בואה של לבני ללונדון. "מדוע השייח ראאד סאלח נעצר כשנחת בלונדון - אך לבני יכולה לעשות שופינג ברחוב אוקספורד?", נכתב, "הוא לא הרג איש". עלבני, לעומת זאת, נטען כי "היא ושותפיה הורו לירות פגזי ארטילריה על אזורי מגורים בלבנון, ובמשך 34 ימים אישרו לחיילים לירות 100 אלף פגזים".

כמו כן, פורסמו תמונות המציגות את לבני כאדולף היטלר, על רקע בתים מעלים עשן ברצועת עזה, ממבצע "עופרת יצוקה". על תפקידה של לבני במבצע, נכתב כי "החשודה ושותפיה הורו לבצע תקיפות יבשתיות וימיות על אזורים מאוכלסים שפגעו בבתים, בבתי חולים, בבתי ספר ובתשתיות - והרגו יותר מ-1,300 בני אדם, בהם מאות ילדים".

לבני: "מאמינה שהביקור יעבור בשלום"

בנוסף, יוזמי המחאה מייעצים כיצד לזהות את לבני: "תיאורה של החשודה - אישה לבנה, בת 53, גבוהה מהממוצע ובלונדינית", ובין היתר, ניתנות הוראות הגעה לרחוב דאונינג, ונכתבו דברי עידוד לתומכים שהתנצלו שלא יוכלו לבוא להפגנה.

"נראה לי שהביקור יעבור בשלום", אמרה לבני מוקדם יותר. "זו הזמנה רשמית של ממשלת אנגליה, וקשה לי להאמין שייתנו למישהו לקלקל. החלטתי לעשות ניסיון ולבקר בבריטניה לאחר ביטול החוק, ואני ממוקדת במשימה. חשוב לי להעביר את המסר שאם בריטניה רוצה להעמיד לדין פושעי מלחמה, שתעשה זאת עם פושעים אמיתיים, ולא עם אלה שמגנים על מדינתם מפני טרור, ודאי לא מישהו מההנהגה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully