וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תפצה את ראאד סלאח בגין נסיבות מעצרו

מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית טען כי איש לא הודיע לו שהגעתו למדינה ביוני האחרון אינה חוקית, עד למלאת יומיים למעצרו. בית המשפט קיבל את טענותיו, והוא יפוצה בסכום צנוע

בית המשפט בבריטניה קבע כי מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שייח' ראאד סלאח, הנמצא במעצר בית בלונדון בהוראת שרת ביטחון הפנים המקומית, תרזה מאי, יפוצה על מעצרו, בגלל נסיבות מעצרו – כך דיווח אמש (שישי) העיתון "גארדיאן". מדובר במבוכה עבור הממשלה, שניסתה לגרש את סלאח, לאחר שזה נכנס לאי הבריטי למרות האיסור שהוטל עליו.

עוד בנושא
האם שרת הפנים הבריטית ”תפרה” תיק לראאד סלאח?
ביהמ”ש בבריטניה: סלאח לא יגורש עד ספטמבר
אחרי 3 שבועות: ראאד סלאח שוחרר ממעצר בבריטניה


מהכרעת הדין התברר כי מאז שהגיע לבריטניה ביוני האחרון, איש לא יידע את סלאח על האיסור שהוטל עליו, לרבות פקיד הגירה בשדה התעופה הבינלאומי הית'רו, שהתעלם מהתרעה שקפצה בעמדתו אודות האיסור, לאחר שסרק את דרכונו של השייח.

שלושה ימים לאחר הגעתו לבריטניה, הוא נעצר במלונו בלונדון, ונלקח לתחנת המשטרה הסמוכה, זאת לפני שהיה אמור לשאת שורת נאומים – בהם גם אחד לפני הפרלמנט הבריטי, ומבלי שנמסרה לו סיבת המעצר. רק יומיים לאחר מעצרו נודעה לסלאח סיבת מעצרו. מאי ניסתה להביא לגירושו של סלאח, פעולה שהשייח, כמו גם בית המשפט היום, טען כי אינה חוקית ולא מוצדקת. עם זאת, הפיצוי שיקבל סלאח בעקבות החלטת השופט לא צפוי להיות גבוה במיוחד, בגלל העובדה שחלפו רק יומיים בין מעצרו ועד שנמסרה לו הסיבה הרשמית לכך.

מוקדם יותר השבוע נודע כי שוטרים בכירים בבריטניה הזהירו את מאי שלא לפעול למעצרו ולגירושו מהמדינה של סלאח, מפני שהראיות נגדו חלשות ומפני שמדובר בתיק "עדין מאוד". נציג המשטרה, ג'ון רוזנום-לאנג, טען כי למרות שהשרה מאי היא בעלת הסמכות הסופית לפסול את כניסתו לבריטניה של סלאח, הרי שאם ישתמשו ב"ראיות" אלה, הדבר יגרום למקרה להפוך ל"פגיע מאוד מבחינה משפטית". לאחר שהשרה מאי חתמה על צו המעצר והגירוש, בכיר אחר במשטרת לונדון, אנדי סמית', הביע את התנגדותו לצעדים שנקטה, והתריע כי מעצרו של סלאח רק יאריך את עצם שהותו בבריטניה, ויחזק את מעמדו הציבורי לרמה שלא נהנה ממנה בעבר.

(עדכון ראשון: 20:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully