וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לביידן: "שקול שוב את שחרורו של פולארד"

יו"ר הכנסת פנה לסגן נשיא ארצות הברית, על רקע דבריו כי שכנע את אובמה שלא לשחרר את המרגל הישראלי. במכתבו לביידן ציין ריבלין: "הדין מוצה עמו, הגיעה השעה לגלות כלפיו רחמים"

דבריו של סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לפיהם שכנע את הנשיא ברק אובמה שלא לחון את הישראלי הכלוא בארצות הברית, ג'ונתן פולארד, ממשיכים לעורר סערה בישראל. יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, פנה היום (ראשון) במכתב אישי לביידן, בתגובה לדברים שצוטטו בעיתון "ניו יורק טיימס", וכתב לו כי "פולארד שילם מחיר כבד על מעשיו. הוא נכלא לשנים ארוכות ונושא בעונש כבד בכל קנה מידה, הרבה מעבר לנורמות המקובלות גם במשפט האמריקני. אנו משוכנעים כי הדין מוצה עמו וכי הגיעה השעה לגלות כלפיו מידת רחמים ולשחררו לאלתר".

עוד בנושא
”אובמה שקל לחון את ג’ונתן פולארד, ביידן סירב”
צפו: ב-2007 ביידן דווקא חשב שיש להקל עם פולארד
ה-FBI חושף: פולארד ניסה לרגל גם עבור אוסטרליה

בסיום מכתבו ציין ריבלין כי "אנו הישראלים מצויים בימים שהם, על פי המסורת היהודית, ימי הסליחה והרחמים בין אדם לאלוהיו, אך גם בין אדם לאדם ובין אומה לאומה. גם אם פולארד חטא כלפי הפטריוטיזם האמריקאי, אין זה ראוי שיישא את חטאיה של אומה שלמה. כידיד אמת של ישראל, אני פונה אליך כי תשוב ותשקול את עמדתך והתייחסותך לעניינו של פולארד".

נשיא ארה"ב ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן. רויטרס
שכנע את הנשיא לא לשחרר את פולארד. ביידן עם אובמה/רויטרס

מוקדם יותר אמר ריבלין כי "בממשל האמריקני ישנם קולות לכאן ולכאן, מצד אחד יש מי שמבקש להיענות לבקשה לשחרר את פולארד ומן העבר האחר לדחותה. אני גם זוכר את סגן הנשיא ביידן משמיע נימה אחרת". ריבלין הוסיף כי "יש מחלוקות בינינו לבין האמריקנים, אך יש דברים, כמו עניינו של פולארד, שכבר הגיעו לידי אבסורד בכל קנה מידה – אוניברסלי, אנושי ומשפטי. גם משפטנים אמריקאים שדגלו במיצוי הדין עם פולארד, מסכימים כי שילם מחיר מעבר לכל פרופורציה".

"על גופתי המתה"

ההתבטאות המיוחסת לביידן, ואשר צוטטה בעיתון האמריקאי, נאמרה לכאורה במהלך מפגש עם רבנים שנערך בפלורידה בשבוע שעבר. לדברי הנוכחים בפגישה, סגן הנשיא האמריקאי נשאל על ידי אחד הרבנים מדוע פולארד לא עוזב את שערי הכלא האמריקני. ביידן הגיב בתקיפות: "הנשיא אובמה שקל חנינה, אבל אמרתי לו 'על גופתי המתה נאפשר לו להשתחרר לפני זמנו'". ביידן הוסיף כי "אם זה היה תלוי בי, הוא היה נשאר בכלא לכל החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully