וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין: עובדי הרכבת לא ישבתו, לא יהיו הפרטות

השופטת נילי ארד פסקה כי שביתת העובדים איננה חוקית, אך גם איננה פוליטית כפי שטענו בהנהלת הרכבת. היא קבעה שעד ה-23 באוקטובר ינהלו הצדדים משא ומתן על מיקור החוץ של התחזוקה

בית הדין הארצי לעבודה קבע היום (רביעי) כי עובדי רכבת ישראל לא יוכלו לשבות או לנקוט בעיצומים עד ה-23 באוקטובר, ובזמן הזה ינהל ועד העובדים משא ומתן עם הנהלת הרכבת לגבי כוונת ההנהלה להוציא למיקור חוץ (outsourcing) עבודות תחזוקת קרונות – צעד עליו מתרעמים העובדים. בקול ישראל דווח כי שופטת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, קבעה ששביתת העובדים איננה חוקית, אך גם איננה פוליטית כפי שטענו בהנהלה וכי אם העובדים ירצו לפתוח בעיצומים, עליהם לעשות כן בתיאום עם הנהלת הרכבת. "מטרת השביתה היא לגיטימית אך העיצומים לא מידתיים", פסקה ארד. בוועד עובדי הרכבת בירכו על פסיקת השופטת.

שביתת עובדי הרכבת - כותרות אחרונות:
באיחור של יום: נחנך קו הרכבת החדש מראשון לציון
מבוכה בחנוכת הקו מראשל"צ: עובדי הרכבת שיבשו הטקס
בית הדין לעובדי הרכבת: "השביתה בלתי חוקית"

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס לפסיקה ואמר כי "מדובר בהחלטה עקרונית חשובה לעבודה המאורגנת. הנשיאה קבעה למעשה כי להפרטה ברכבת יש השלכות על העובדים וכי העובדים יכולים להתנגד להפרטה ולהכנסת עובדי קבלן".

עיצומי העובדים הגיעו לשיאם ביום ראשון השבוע כאשר מספר עובדים שיבשו את טקס חנוכת קו הרכבת החדש לראשון לציון, והושעו בעקבות כך על ידי הנהלת הרכבת. בשל השיבושים, נדחתה חנוכת הקו ביום והיא נערכה כסדרה ביום שני. שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס לטענות העובדים והבהיר כי עליהם לפעול לפי הוראות ההנהלה. "העובדים שותפים, אבל לא מנהלים", אמר כץ והוסיף כי ההליכים כנגד מי שחיבל אתמול בהשקת הקו יימשכו. "אלה הנורמות שיהיו מעכשיו ברכבת ישראל".

מנגד, גורמים בוועד עובדי הרכבת הגיבו לצעדים שננקטו וטענו כי מהלכיה של הנהלת הרכבת פסולים, שכן השימוע וההשעיה נעשו מיד עם יציאת ההנהלה ונציגות העובדים מדיון בבית הדין לעבודה בתל אביב, שם בחרה השופטת שלא להעניש באופן אישי את אלו שהיו שותפים להשבתה, ואף סיכמה את פסיקתה בהצהרה כי ההנהלה והעובדים ייכנסו לתהליך של משא ומתן בתום לב ובניקיון כפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully