וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הרכבת פתחו הקו החדש לתחנת ראשון לציון

25.9.2011 / 16:20

בדיון בבית הדין הארצי לעבודה החליטו הצדדים כי ההנהלה תמשוך את התלונה על ביזיון בית המשפט ובתמורה, יפעילו העובדים את הקו החדש שהיה אמור להיחנך הבוקר בתחנת ראשון לציון

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לאחר התכתשויות רבות בין הנהלת הרכבת והעובדים, הצליחו הצדדים להגיע בצהריים (ראשון) להסכמה: הנהלת הרכבת הודיעה כי תמשוך את התלונה שהגישה נגד ועד העובדים על ביזיון בית המשפט לאחר שהפרו את הצווים שהוצאו להם והורו להם לשוב לעבודה, ובתמורה שבו העובדים להפעיל את קו הרכבת החדש שהיה אמור להיחנך בבוקר בתחנת ראשון לציון והושבת בשל העיצומים. הרכבת הראשונה לתחנה החדשה יצאה ב-14:52 והתנועה בקו החלה לפעול באופן תקין.

עוד על שביתת עובדי הרכבת
מבוכה בחנוכת הקו מראשל"צ: עובדי הרכבת שיבשו את הטקס
עיני הורה לעובדי הרכבת לפתוח הקו החדש מראשל"צ
בית הדין לעובדי הרכבת: "השביתה בלתי חוקית"

פתיחת קו הרכבת בראשון לציון. דרור עינב
הפעילות בקו החדש החלה בשעות הצהריים. השיבושים בקו, הבוקר/דרור עינב

מההסתדרות נמסר, כי הם מצפים לדיון בערעור שהגישו העובדים לבית הדין הארצי בנוגע לזכותו של ועד העובדים לשבות. השופטת בתיק ויו"ר ההסתדרות עופר עיני קראו לוועד העובדים להימנע בכל מחיר משיבושים כדי למצות את ההליך המשפטי.

הסכסוך בין הצדדים הגיע להסלמה הבוקר כאשר העובדים סירבו לאפשר את חנוכת הקו החדש לראשון לציון. העובדים הגיעו לתחנת ההגנה בתל אביב שם עמדו על הפסים וסירבו לאפשר לרכבת לנסוע לתחנה החדשה שם חיכו חברי הנהלת הרכבת, ראשי ערים ושר התחבורה ישראל כץ. השר כץ אמר בתגובה, כי "יינקטו צעדים מרחיקי לכת נגד האחראים למה שאירע היום. מדובר בפעולה של קומץ בוועד העובדים שאינו מעוניין בזכויות לעובדים, אלא בשליטה ברכבת ולכך לא אתן יד".

העובדים הודיעו כבר אתמול כי לא יפתחו את הקו החדש, ובתגובה הוציא בית הדין לעבודה צו המורה להם לשוב לעבודתם. ועד העובדים הודיע גם כי הוא פותח רשמית בסכסוך עבודה מול הנהלת הרכבת.

הקו החדש צפוי לקצר את הנסיעה מראשון לציון לתל אביב לכ-18 דקות, במקום כשעה שאורכת הנסיעה באוטובוס. הקו יעבור גם בחולון ובת ים והוא צפוי להסיע כ-5,000 נוסעים בשעות העומס. הוא הוקם בעלות של כ-2 מיליארד שקלים.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully