וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בחנוכת הקו מראשל"צ: עובדי הרכבת שיבשו את הטקס

25.9.2011 / 8:32

למרות הוראת בית הדין לעבודה, ועד עובדי הרכבת מעכב את קיום הטקס שהיה אמור לחנוך את הקו החדש ממערב ראשון לציון. שר התחבורה זעם: "יינקטו צעדים מרחיקי לכת נגד האחראים". דיווחים על שיבושים בתחנות נוספות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

עובדי רכבת ישראל שיבשו הבוקר (ראשון) את טקס חנוכת הקו החדש מראשון לציון לתל אביב, וזאת למרות ההחלטה של בית הדין לעבודה, שאסר על העובדים לשבות. העובדים עומדים על המסילה בתחנת "ההגנה" בתל אביב ומונעים מהרכבת להמשיך בנסיעה לכיוון התחנה החדשה, תחנת משה דיין.

בשל שיבושי העובדים חל עיכוב בטקס החנוכה, שאליו הגיעו שר התחבורה ישראל כץ וראשי הערים באזור. השר ישראל כץ אמר בתגובה כי "יינקטו צעדים מרחיקי לכת נגד האחראים למה שאירע היום. מדובר בפעולה של קומץ בוועד העובדים שאינו מעוניין בזכויות לעובדים, אלא בשליטה ברכבת ולכך לא אתן יד". טרם נמסרה תגובת ועד עובדי הרכבת.

נתקעתם בגלל העיצומים ברכבת? בואו לספר לנו בפייסבוק

עוד באותו נושא:
עיצומים ברכבת: לא יושק הקו החדש מראשון לציון
בית הדין לעובדי הרכבת: "השביתה בלתי חוקית"
עיצומים ברכבת: נוסעים ירדו אל הפסים וזרקו אבנים

פתיחת קו הרכבת בראשון לציון. דרור עינב
לחיצות ידיים יש, רכבת אין. השר כץ בתחנה החדשה בראשון לציון, הבוקר/דרור עינב

המשנה למנכ"ל רכבת ישראל, ירון רביד, התייחס לנושא ואמר כי "לצערי, ועד העובדים משבש את תנועת הרכבות שאמורות היו להגיע מתחנת ההגנה בתל אביב, למרות החלטת בית הדין. הרכבת נעצרה על ידי העובדים ולא הגיעה לראשון לציון. אנו ממתינים לרכבת בטקס חגיגי במעמד שר התחבורה ומה שקורה כאן זה קרב על מי מנהל את החברה. ועד העובדים לא מבין שהוא מפר צו ופוגע בעובדים".

בראיון לגלי צה"ל הוסיף רביד כי "אנו נאלץ לפנות לרשויות החוק בתקווה שהעובדים יכבדו את החלטת בית הדין. להבנתנו, הרכבת שייכת לתושבי ישראל, כנראה שזו לא הבנת הוועד שחושב שהיא שלו". רביד הוסיף כי נכון לעכשיו הקווים האחרים של הרכבת פועלים כסדרם. עם זאת, נוסעים מדווחים כי מספר הקרונות בקו בין חדרה לתחנות תל-אביב צומצם, וכי נוסעים רבים הועלו לרכבת בצפיפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פתיחת קו הרכבת בראשון לציון. דרור עינב
ממתינים לרכבת שלא תבוא. התחנה בראשון לציון, היום/דרור עינב

הלילה הורה כאמור בית הדין לעבודה לעובדי הרכבת להפעיל את הקו החדש ממערב ראשון לציון לתל אביב, זאת לאחר שהודיעו אמש על פתיחה בעיצומים בעקבותיהם לא יושק הקו החדש. לפני הדיון הודיע ארגון עובדי רכבת ישראל כי הקו החדש מראשון לציון לא ייפתח היום כמתוכנן, וכי העובדים פותחים רשמית בסכסוך עבודה מול הנהלת הרכבת, אך יחד עם זאת מסרו כי פעילות שאר הקווים תתנהל כסדרה.

הקו החדש צפוי לקצר את הנסיעה מראשון לציון לתל אביב לכ-18 דקות, במקום כשעה שאורכת הנסיעה באוטובוס. הקו יעבור גם בחולון ובת ים והוא צפוי להסיע כ-5,000 נוסעים בשעות העומס. הקו הוקם בעלות של כ-2 מיליארד שקלים.

לאורך הימים האחרונים נרשמו שיבושים קשים בתנועת הרכבות בעקבות מחאת עובדי הרכבת על כוונת הממשלה וחברת רכבת ישראל להעביר את האחריות על תחזוקת קרונות הרכבת לידי החברה המייצרת אותם.

לטענתם, צעד זה עלול להוביל לפיטורי עובדים. אתמול התקיים דיון בבית הדין הארצי לעבודה שבו הכריעה השופטת אפרת לקסר כי השביתה הינה "מעין פוליטית ובלתי חוקית" וכי היא "עברה את המידה ומוצתה", ולכן היא הורתה להסתדרות ולוועד העובדים של הרכבת להורות לעובדים לשוב מיד לעבודה סדירה. במהלך הדיון הסוער הוצאה מהאולם יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי, לאחר שהפריעה לדברי עו"ד גדעון רובין, המייצג את הנהלת הרכבת.

עדכון ראשון: 7:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully