וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומים ברכבת: נוסעים ירדו אל הפסים וזרקו אבנים

עובדי הרכבת פתחו הבוקר בעיצומים נרחבים, האטו רכבות ועצרו לפתע. הנוסעים הזועמים ניסו להשתלט על הקטר בבנימינה, ירדו ממנה בכוח, ולפי עדויות אף זרקו אבנים על הקטר. עובדי הרכבת: "מתנצלים"

נמשכים העיצומים ברכבת ישראל: בשעה זו (חמישי) נרשמים עיכובים משמעותיים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ, ובחלק מהמקרים מדובר בעיכוב של למעלה משעה. העיכובים נגרמים בשל נסיעה איטית מכוונת ועצירות ארוכות בתחנות, כחלק מצעדי המחאה של העובדים. עובדי הרכבת מבקשים להביע התנגדותם לכוונת הממשלה וחברת רכבת ישראל להעביר את האחריות על תחזוקת קרונות הרכבת לידי החברה המייצרת אותן.

עוד בנושא
שיבושים בתנועת הרכבות: ”יושבים כמו בלול תרנגולות”
פוצץ המשא ומתן: רכבת ישראל תושבת החל מהערב
בית הדין לעובדי הרכבת: נהלו משא ומתן עם ההנהלה

סמוך לתחנת הרכבת בבנימינה נעצרה הרכבת, לאחר שנוסעים זועמים איימו לתקוף את נהג הקטר שהאט את נסיעתו. הנוסעים הזועמים פתחו את הדלתות בעצמם והחלו לצעוד על המסילה. חלק מהנוסעים אף יידו אבנים על כמה מהתחנות. גם באזור הקריות נרשמו אירועים דומים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנוסעים קיבלו הוראה לצאת מן הרכבת ולהסתדר בכוחות עצמם/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסע ברכבת שעצרה את נסיעתה בין צומת לב המפרץ לחוצות המפרץ באזור חיפה נפצע באורח קל לאחר שקפץ מהרכבת. כמו כן, צוות של מגן דוד אדום הוזעק למקום עצירת הרכבת, שהייתה בדרכה מאשדוד לעכו, על מנת להעניק טיפול רפואי לאישה בהיריון שחשה ברע. הרכבת נעצרה בעקבות עיצומי העובדים והנהג אמר לנוסעים שעליהם "להסתדר כעת בכוחות עצמם", כאשר מצד אחד ישנה גדר ומן הצד השני תעלה – כך שהנוסעים לא יכלו לעזוב את המקום. כוחות משטרה וכיבוי שהגיעו למקום העצירה יצרו פרצה בגדר כדי לאפשר לנוסעים להמשיך בדרכם וכן הוזמנו אוטובוסים כדי לפנותם.

ליאור שלוחה מקריית ים, סיפר על שאירע במקום ואמר כי "כשהתקרבנו לצומת וולקן אנשים התחילו להשתגע ולאבד שליטה, וניסו להשתלט על הקטר. אנשים איימו להתקשר למשטרה כדי 'שישחררו אותנו'. הם התחילו לפתוח דלתות באיזשהו שלב ולרדת, ממש כולם התחילו לרדת, וכשהגענו לקטר ראיתי המולה שלוותה בקללות. נראה לי גם שראיתי מישהו שזורק עליו אבן. הלכנו על הפסים 10-15 דקות, עד שהגענו לצומת וולקן עצמו כנחיל של אנשים, וכל אחד התפזר משם".

עיצומים ברכבת ישראל, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
עומסים ושיבושים ברכבת, היום/נמרוד סונדרס

נמרוד, תושב קריית אתא, סיפר על תחושותיו. "עליתי על רכבת בבאר שבע ב-14:30, ותכננתי להגיע ב-17:15 לקריית מוצקין. הרכבת עצרה כל הזמן, ולפני חדרה היא עמדה חצי שעה, בלי שאף אחד ידבר אתנו. אנשים התחילו לצעוק שהם רוצים לרדת, אז אחד העובדים צעק במיקרופון: 'הרכבת לא תוכל להמשיך אם אנשים ייצאו מדלתות החירום'. בסוף, עצרה הרכבת בפרדס חנה, למרות שהיא לא הייתה אמורה לעצור שם".

ניר הרשפלד מרמת יוחנן זעם על כך שעובדי הרכבת לא התריעו מראש על העיצומים. "מה אני יכול לעשות?", הוא שאל והוסיף כי "קניתי כרטיס בבוקר, ואף אחד לא אמר שום דבר. אם היו אומרים שזה ייקח מעל לשעה-שעתיים הייתי חושב על משהו חלופי. גם בימים כתיקונם הרכבת לא מגיעה בזמן ואנחנו תלויים בזה, אוטובוס הוא לא חלופה ראויה שאני יכול להסתמך עליה".

מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה כי "עובדי הרכבת מתנצלים על חוסר הנוחות הזמנית ויחד עם זאת חשוב להבין כי מדובר במאבק למען כלל הציבור במדינת ישראל ולמען רכבת לאומית, בטוחה ובמחירים סבירים. עובדי הרכבת מתנגדים להפיכתם לעובדי קבלן ולפגיעה בעבודה המאורגנת". עוד נמסר כי "בקיץ האחרון נוכחנו לדעת שגם הציבור מבין שהפרטת הרכבת והעברת משאבים לאומיים לחברות פרטיות הינם צעד שגוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קניתי כרטיס ואף אחד לא אמר שום דבר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובדי הרכבת מוחים על כוונת הממשלה וחברת רכבת ישראל להעביר את האחריות על תחזוקת קרונות הרכבת לידי החברה המייצרת אותם. לטענת העובדים, צעד זה עלול להוביל לפיטורי עובדים. בתחילת השבוע פנתה יו"ר הוועד הארצי של עובדי הרכבת, גילה אדרעי, לשר התחבורה, ישראל כץ, וביקשה ממנו לקיים משא ומתן נוסף עם נציגי העובדים, ולשתף בו את יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

במשרד האוצר דחו את טענות העובדים ואמרו כי אין כל כוונה להפריט את רכבת ישראל. "ביצוע תחזוקת הציוד החדש על ידי היצרן אינה פוגעת בעובדי רכבת ישראל. ההיפך הוא הנכון. מספר עובדי הרכבת, והתחזוקה בפרט, צפוי לגדול בשנים הקרובות נוכח הגידול הצפוי בכמות הנוסעים ובפעילות הרכבת", נכתב בהודעת המשרד. כמו כן, נאמר כי "אין כל הצדקה לשיבוש כוחני של פעילות הרכבות על ידי ועד עובדי הרכבת, דבר שעלול לפגוע בעשרות אלפי לקוחות החברה".

(בהכנת הידיעה השתתף קובי מנדל)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully