וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים בתנועת הרכבות: "יושבים כמו בלול תרנגולות"

עובדי הרכבת החלו בשיבושים בתנועת הרכבות לאחר שפוצץ המשא ומתן עם ההנהלה ומשרד האוצר על העברת שירותי תחזוקת הקרונות לידי החברה המייצרת אותם. "קיים חשש לשיבושים גם בראשון"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לאחר שהמשא ומתן בין הנהלת הרכבת ומשרד האוצר לעובדים פוצץ, יקיים היום (חמישי) ועד העובדים של רכבת ישראל עיצומים, במסגרתם תשובש פעילות הרכבות במהלך היום. בוועד קראו לציבור הנוסעים להשתמש באמצעי תחבורה חלופיים. בית הדין לעבודה בתל אביב הנחה את הצדדים בתחילת השבוע לקיים הידברות בטרם יפתחו העובדים בשביתה, אך משא ומתן זה לא צלח.

עיצומים ברכבת ישראל, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
עיכובים, איחורים והרבה עצבים. רכבת ישראל/נמרוד סונדרס

לליב ברעם אלקיים, סמנכ"ל ברכבת ישראל, סיפרה הבוקר על השיבושים ואמרה כי "נכון לכרגע, 70% מהרכבות מאחרות. אנחנו מול השיבושים. נכון לכרגע לא פונים לבית הדין. במהלך היום נעשה הערכת מצב ונשקול את המשך הצעדים. התחבורה הציבורית תוגברה מראש, נשכרו כ-200 אוטובוסים, נערכנו לנושא מראש. זו תמונת המצב נכון לכרגע. אנו מעריכים שקיים איום על פתיחת הקווים ביום ראשון".

גל אחד מנוסעי הרכבת, סיפר הבוקר על התלאות: "יצאנו, היה עיכוב, הרכבת שהייתה אמורה להגיע ב-06:50 הגיעה ב-07:00 ונסענו על 20 קמ"ש כל הדרך. היה שם צפוף, לול תרנגולות, מסכנים אנשים חלק ישבו, חלק קמו. מצד אחד אנחנו מבינים אותם, מצד שני כואבים את הכאב שלנו, צריכים להגיע חזרה הביתה".

דודי אלפסי, שנסע ברכבת מבאר יעקב, אמר כי "הולך להיות בלגן רציני. אנחנו בעבר ירדנו לפסי רכבת בבאר יעקב. עשינו הפגנה, היה על זה רעש תקשורתי. אני בתור אזרח שנוסע כמה שנים ברכבת מבטיח שאהיה מהראשונים לעשות בלגן. אם צריך נרד לפסי רכבת שוב עד שישתנה הסיפור של הרכבות. אני לא אתחיל להגיע בתשע לעבודה במקום שמונה בבוקר".

עובדי הרכבת מוחים על כוונת הממשלה וחברת רכבת ישראל להעביר את האחריות על תחזוקת קרונות הרכבת לידי החברה המייצרת אותם. לטענת העובדים, צעד זה עלול להוביל לפיטורי עובדים. בתחילת השבוע פנתה יו"ר הוועד הארצי של עובדי הרכבת, גילה אדרעי, לשר התחבורה ישראל כץ, וביקשה ממנו לקיים משא ומתן נוסף עם נציגי העובדים, ולשתף בו את יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

במשרד האוצר דחו את טענות העובדים ואמרו כי אין כל כוונה להפריט את רכבת ישראל. "ביצוע תחזוקת הציוד החדש על ידי היצרן אינה פוגעת בעובדי רכבת ישראל. ההיפך הוא הנכון. מספר עובדי הרכבת והתחזוקה בפרט, צפוי לגדול בשנים הקרובות נוכח הגידול הצפוי בכמות הנוסעים ובפעילות הרכבת", נכתב בהודעת המשרד. כמו כן, נאמר כי "אין כל הצדקה לשיבוש כוחני של פעילות הרכבות על ידי ועד עובדי הרכבת, דבר שעלול לפגוע בעשרות אלפי לקוחות החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully