וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעובדי הרכבת: "השביתה בלתי חוקית"

גלעד גרוסמן

23.9.2011 / 13:32

בית הדין לעבודה בתל אביב הורה לעובדי הרכבת לשוב מיד לעבודה: "השביתה עברה את המידה ומוצתה". הרוחות בתוך האולם סערו ויו"ר וועד העובדים אף הוצאה מהאולם, בחוץ הפגינו

בית הדין לעבודה בתל אביב הוציא היום (שישי) צו מניעה זמני האוסר על עובדי הרכבת לשבות, כחלק ממחאתם על כוונת הנהלת הרכבת להעביר את תחזוקת הקרונות החדשים לגורמים חיצוניים. השופטת אפרת לקסר קבעה בהחלטתה כי השביתה הינה "מעין פוליטית ובלתי חוקית" וכי היא "עברה את המידה ומוצתה", ולכן היא הורתה להסתדרות ולוועד העובדים של הרכבת להורות לעובדים לשוב מיד לעבודה סדירה.

שביתת ועד עובדי הרכבת - כותרות אחרונות:
עיצומים ברכבת: נוסעים ירדו אל הפסים וזרקו אבנים
שיבושים בתנועת הרכבות: "יושבים כמו בלול תרנגולות"
פוצץ המשא ומתן: רכבת ישראל תושבת החל מהערב
בית הדין לעובדי הרכבת: נהלו משא ומתן עם ההנהלה

השופטת לקסר קראה לצדדים להידבר ביניהם בנוגע לתחזוקת הקרונות ולהודיע לבית הדין על תוצאות המשא ומתן בתוך חודשיים. בדיון עצמו להטו הרוחות, כאשר יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, אף הוצאה בשלב מסוים מהדיון לאחר שהפריעה לדבריו של עו"ד גדעון רובין, שייצג את הנהלת הרכבת. מחוץ לאולם אף נערכה לזמן קצר הפגנה של העובדים. החלטת בית הדין התקבלה כהמשך לצו המניעה הארעי שהוציא בית הדין כבר בלילה, בעקבות שיבוש תנועת הרכבות בצפון הארץ אמש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיבושים בתנועת הרכבות, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול נרשמו עיכובים משמעותיים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ, ובחלק מהמקרים מדובר בעיכוב של למעלה משעה. העיכובים נגרמו בשל נסיעה איטית מכוונת ועצירות ארוכות בתחנות, כחלק מצעדי המחאה של העובדים.

עובדי הרכבת מוחים על כוונת הממשלה וחברת רכבת ישראל להעביר את האחריות על תחזוקת קרונות הרכבת לידי החברה המייצרת אותם. לטענת העובדים, צעד זה עלול להוביל לפיטורי עובדים. בתחילת השבוע פנתה יו"ר הוועד הארצי של עובדי הרכבת, גילה אדרעי, לשר התחבורה, ישראל כץ, וביקשה ממנו לקיים משא ומתן נוסף עם נציגי העובדים, ולשתף בו את יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

במשרד האוצר דוחים את טענות העובדים ואומרים כי אין כל כוונה להפריט את רכבת ישראל. "ביצוע תחזוקת הציוד החדש על ידי היצרן אינה פוגעת בעובדי רכבת ישראל. ההיפך הוא הנכון. מספר עובדי הרכבת, והתחזוקה בפרט, צפוי לגדול בשנים הקרובות נוכח הגידול הצפוי בכמות הנוסעים ובפעילות הרכבת", נכתב בהודעה שהוציא המשרד. כמו כן, נאמר כי "אין כל הצדקה לשיבוש כוחני של פעילות הרכבות על ידי ועד עובדי הרכבת, דבר שעלול לפגוע בעשרות אלפי לקוחות החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully