וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מכחישה: לא אספנו מידע על חיילי השייטת

בתביעה באנקרה אישרו כי קיבלו רשימה של 174 חיילים וקצינים שהיו מעורבים בפשיטה על המשט, אך הבהירו כי בניגוד לדיווח בעיתון בטורקיה, היא הוכנה ע"י IHH ולא ע"י המודיעין הטורקי

בכיר בתביעה הכללית בטורקיה, אטס חסן סוזן, הכחיש היום (שני) כי מנגנון המודיעין הלאומי של טורקיה (MIT) אסף פרטי זיהוי על חיילים ישראלים שהיו מעורבים בהשתלטות על המשט לעזה. בדברים שפורסמו באתר העיתון הטורקי "זמאן", אמר סוזן כי ארגון IHH, שהיה ממארגני המשט, הוא האחראי להרכבת הרשימה. "אף מוסד ממשלתי הגיש בקשה כזו ולאף מוסד ממשלתי אין מידע כזה", הבהיר.

לדברי סוזן, עורך הדין של IHH, אוגור יילדרים, הגיש את רשימת השמות למשרד התובע הבוקר, במקביל לפרסומה בעיתון הטורקי "סבאח", שם נטען כי התובע קיבל את הרשימה מ"גורמי מודיעין טורקיים", מהם ביקש סיוע לאחר שדרישתו לקבל את המידע מישראל נענתה בסירוב.

עוד בנושא:
הפרסום הבוקר: "טורקיה זיהתה 174 חיילים מהמשט"
בעקבות הפרסום: הקצינים הונחו לא לצאת לטורקיה
IHH: נגיש תביעות בסיוע חיילים מישראל
הורים ללוחמי שייטת: על המדינה להגן עלינו

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
נמצא ברשימה? אחד מחיילי השייטת בבטן ה"מרמרה"/רויטרס

לפי הפרסום הבוקר ב"סבאח", מומחים מיוחדים "בעלי ידע בעברית" שוטטו בפייסבוק ובטוויטר כדי לאתר מידע על החיילים. ברשימה שהתפרסמה בעיתון, שבה 174 שמות, מופיעים חיילים זוטרים - שכלל לא ברור אם השתתפו במבצע - לצד קצינים בכירים, בהם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, והאלופים (במיל') יואב גלנט, אליעזר שקדי, אליעזר ("צ'ייני") מרום ועמוס ידלין.

לפי הדיווח, תמונותיהם ופרטיהם של החיילים הועברו למשרדי התובע הכללי לצורך גיבוש תביעה נגדם, בגין אחריותם ל"הרג תשעה מנוסעי ה'מאווי מרמרה' ולפציעתם של 30 נוספים". דוברי העברית שנשכרו, לפי הפרסום, התבקשו לאסוף מידע מפורט במיוחד לגבי לוחמי השייטת.

גם ארגון IHH הודיע באחרונה כי הגיש בעצמו בקשה למשרד התובע בדרישה להאשים את חיילי השייטת שהשתתפו בפשיטה על המשט ואת המפקדים ששלחו אותם למשימתם, בגין "רצח בכוונה תחילה, עינויים והגבלת חופש תנועה". בידי IHH נמצאים צילומים של כמה חיילי שייטת שפשטו על המרמרה, שתועדו כשהם מוטלים פצועים על סיפון האוניה. חלק מצילומים אלה הופיעו בעיתונות הטורקית מיד לאחר המשט, אך צונזרו כשהופיעו בעיתונות הישראלית ובמרבית פרסומי התקשורת בעולם. צילומים אחרים, כך טוען IHH, טרם נחשפו ונשמרים בידי אנשי הארגון לקראת גיבוש התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully