וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצינים מ"רשימת המרמרה" הונחו: אל תצאו לטורקיה

26.9.2011 / 15:00

בצה"ל בוחנים את השלכות הדיווח בטורקיה, לפיו אנקרה קיבלה לידיה שמות של חיילים "שהיו מעורבים בהשתלטות על המרמרה". קצין בכיר: "גורמים מישראל סייעו לטורקים בקבלת המידע"

הפרקליט הצבאי הראשי תת-אלוף דני עפרוני החל לבדוק את השלכות הפרסום הבוקר (שני) בעיתון הטורקי "סבאח", לפיו התובע הכללי בטורקיה קיבל לידיו שמות של 174 חיילים ישראלים, שהיו מעורבים, לכאורה, בהשתלטות על המשט שעשה דרכו לעזה בשנה שעברה. קצין בכיר בצה"ל אמר כי "פרסום השמות נודע לנו מכלי התקשורת. בשלב הראשוני, זה נראה כמו מהלך שנועד להרתיע את צה"ל, במסגרת מסע דה-לגיטימציה נגד הקצינים הבכירים".

בדיקה שנעשתה במערכת הביטחון העלתה כי אנקרה אינה חברה באמנה של בית הדין הפלילי בהאג ומי שצפוי לטפל בתביעות נגד חיילים וקצינים בצה"ל הוא התובע הכללי של טורקיה. בהתאם לפרשנות משפטית ראשונה שניתנה בעקבות הפרסום, עולה כי קציני צה"ל, זוטרים ובכירים כאחד, לא ייכנסו בזמן הקרוב בשערי טורקיה, על מנת להימנע ממעצר.

עוד בנושא:

הדיווח על פרסום שמות "החיילים שהשתתפו בהשתלטות"
"IHH יגיש תביעות - בסיוע חיילים מישראל"
"על המדינה להגן על לוחמי שייטת 13 מפני תביעה"

עימותים בין נוסעי אונית "מרמרה" לכוחות צה"ל. דובר צה"ל
לפי הפרסום בעיתון הטורקי, מומחים מיוחדים "בעלי ידע בשפה העברית", שוטטו בפייסבוק ובטוויטר על מנת לאתר מידע על אודות החיילים/דובר צה"ל

הרשימה שפורסמה בעיתון הטורקי כוללת בין היתר את יום טוב סמיה, המשמש כיועץ למפקד פיקוד מרכז, האלוף טל רוסו, המופיע אף הוא ברשימה; מפקד חיל האוויר אלוף עידו נחושתן; קצין מודיעין ראשי תת-אלוף אריאל קארו; ראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי; דובר צה"ל המכהן תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי; מפקד חטיבת הנח"ל אלוף-משנה אמיר אבולעפיה; ראש מטה חיל האוויר תת-אלוף נמרוד שפר; קצין מטה מבצעים בפיקוד מרכז תת-אלוף אילן מלכא; מפקד חטיבת מילואים אלוף-משנה איתי וירוב; קציון שריון ראשי תת-אלוף איתי סלוביק; ראש מטה פיקוד מרכז תת-אלוף רועי אלקבץ; מפקד חטיבת גבעתי אלוף-משנה עופר לוי; מפקד עוצבת אדום היוצא וראש חטיבת תורה והדרכה הנכנס תת-אלוף תמיר ידעי והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה תת-אלוף יוחנן לוקר.

לפי הפרסום בעיתון הטורקי, מומחים מיוחדים "בעלי ידע בשפה העברית", שוטטו בפייסבוק ובטוויטר על מנת לאתר מידע על אודות החיילים. ברשימה שהתפרסמה בעיתון הופיעו שמותיהם של חיילים זוטרים, שכלל לא ברור אם השתתפו במבצע ההשתלטות, לצד שמות של קצינים בכירים נוספים, בהם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מפקד חיל הים היוצא אלי (צ'ייני) מרום, דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, וכן מפקד פיקוד דרום לשעבר יואב גלנט.

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
"לא הצבא ולא נציגים בממשלה משתפים אותנו בפעולות להגנת הבנים שלנו"/רויטרס

קצין בכיר בצה"ל אמר כי "הרשימה מייצגת הבנה עמוקה לגבי שמות הקצינים, תפקידם ומידת המעורבות המבצעית שלהם בפעילות ואנחנו מעריכים שרק גורמים מתוך תחומי ישראל, יכלו לסייע לטורקים להשיג את המידע הזה".

הורים ללוחמים בשייטת 13, קיבלו בדאגה רבה את הדיווחים על איתור שמות ותמונות של לוחמים שהשתתפו במשט. אחד ההורים, שבנו השתתף בהשתלטות על המשט ואף נפצע במהלכה אמר כי "לצערנו הרב, לא הצבא ולא נציגים בממשלה משתפים אותנו בפעולות להגנת הבנים שלנו. אנחנו מאוד מודאגים ובגלל הלחץ הטבעי של כל הורה והורה, אנחנו נאלצים לדבר עם עורכי דין פרטיים. אין לנו כוונה להשאיר את המגרש ריק".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully