וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "טורקיה זיהתה 174 חיילים מהמשט לעזה"

"מומחים דוברי עברית" איתרו בפייסבוק ובטוויטר את פרטיהם של מרבית החיילים שהשתתפו בפשיטה על ה"מרמרה". לא ברורה מהימנות הרשימה שפורסמה. בזמנו פורסם שישראלים סייעו באיסוף המידע

התובע הכללי בטורקיה קיבל לידיו מגורמי מודיעין במדינה שמות של 174 חיילים ישראלים, שהיו מעורבים, לכאורה, בהשתלטות הקטלנית על המשט לעזה בשנה שעברה. ב-9 בספטמבר כבר דווח בעיתון "זאמאן" כי התובע באיסטנבול ביקש מארגון הביון הטורקי (MIT) סיוע באיסוף המידע, לאחר שדרישתו לקבל את המידע מישראל נענתה בסירוב.

לפי הפרסום הבוקר (שני) בעיתון ה"סבאח", מומחים מיוחדים "בעלי ידע בעברית" שוטטו בפייסבוק ובטוויטר כדי לאתר מידע על אודות החיילים. ברשימה שמתפרסמת בעיתון מופיעים חיילים זוטרים – שכלל לא ברור אם השתתפו במבצע - לצד קצינים בכירים, בהם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, ואלופים (במיל') יואב גלנט ואלעזר שקדי.

כותרות אחרונות בנושא
IHH: נגיש תביעות בסיוע חיילים מישראל
הורים ללוחמי שייטת: על המדינה להגן עלינו
הרג נוסעי ה"מרמרה": נתניהו מסרב להתנצל

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
לפי הדיווח, זוהו 174 חיילים. לא ברור עד כמה מדויקית הרשימה/רויטרס

לפי הדיווח, תמונותיהם ופרטיהם של החיילים הועברו למשרדי התובע הכללי לצורך גיבוש תביעה נגדם, בגין אחריותם "להרג תשעה מנוסעי ה'מאווי מרמרה' ולפציעתם של 30 נוספים". דוברי העברית שנשכרו, לפי הפרסום, התבקשו לאסוף מידע מפורט במיוחד לגבי לוחמי השייטת.

גם ארגון IHH הודיע לאחרונה כי הגיש בעצמו בקשה למשרד התובע איסטנבול, בדרישה להאשים את חיילי שייטת 13 שהשתתפו בפשיטה על המשט לעזה, ואת המפקדים בצה"ל ששלחו אותם למשימתם, בגין "רצח בכוונה תחילה, עינויים והגבלת חופש תנועה". בידי IHH נמצאים צילומים של כמה חיילי שייטת שפשטו על המרמרה, שתועדו כשהם מוטלים פצועים על סיפון האוניה. במקביל, דווח כי "חיילים ישראל שחשו רע על תוצאות האירועים" סייעו לארגון לאתר את האחראים להרג הנוסעים.

חלק מצילומים אלה הופיעו בעיתונות הטורקית מיד לאחר המשט, אך צונזרו כשהופיעו בעיתונות הישראלית ובמרבית פרסומי התקשורת בעולם. צילומים אחרים, כך טוען IHH, טרם נחשפו ונשמרים בידי אנשי הארגון לקראת גיבוש התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully