וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על המדינה להגן על לוחמי שייטת 13 מפני תביעה"

הורים ללוחמים שהשתתפו בהשתלטות על ה"מרמרה" במשט לעזה בשנה שעברה הופתעו לגלות כי ייתכן וילדיהם ייתבעו: "המדינה היא זו ששלחה אותם למשימה המורכבת הזו - אליה הם לא היו מורגלים"

הפרסומים בכלי התקשורת הטורקיים אודות הכוונה להגיש תביעה נגד לוחמי שייטת 13 שלקחו חלק במשט הטורקי לעזה בשנה שעברה הפתיעה הורים ללוחמים מהיחידה. אחד ההורים, שבנו נפגע במהלך ההשתלטות על ספינת ה"מאווי מרמרה", אמר לוואלה! חדשות כי המשפחות התייעצו עם עורכי דין המתמחים בסוגיות בינלאומיות ונאמר להם כי המדינה מחויבת לתת להם ייצוג משפטי מלא. "אנחנו מצפים שהמדינה תעניק לבנים הגנה מלאה", אמר, "המדינה היא זו ששלחה אותם למשימה המורכבת הזו - אליה הם לא היו מורגלים".

משבר עם טורקיה - הכותרות האחרונות
"IHH יגיש תביעות - בסיוע חיילים מישראל"
נשיא טורקיה: ישראל כפוית טובה ומהווה נטל
ברק: טורקיה אינה אויב, הגל הזה יעבור

אב נוסף של אחד הלוחמים שהשתתפו במבצע אמר כי מבחינתו זה היה צפוי. "היה ברור לנו שזה הכיוון", אמר, "שאיבדו בזמן האחרון כל פרופורציה. הבנים שלנו אומרים שהם נשלחו לבצע פעולה חוקית - להגן על מצור ימי בעזה. הם אומרים לנו בצורה ברורה: 'נשלחנו לטפל באזרחים ונלחמנו במחבלים שרצו להרוג אותנו'".

גורם בכיר בצה"ל אמר כי במערכת הביטחון נערכו לאפשרות של הגשת תביעה על ידי הקמת צוות משפטי שמורכב ממשרד החוץ, היועץ המשפטי לממשלה ומשרד המשפטים. ההערכה במערכת הביטחון היא כי הטורקים יגישו בשלב הראשון תביעות נגד בכירים בצה"ל שחשפו את מעורבותם בפומבי, ביניהם הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' גבי אשכנזי, מפקד חיל הים היוצא, אלוף אליעזר צ'ייני מרום, ראש מטה חיל הים, תא"ל רני בן יהודה, וקצינים נוספים. הגורם ציין כי הטורקים העבירו מסר לפיו יש להם תמונות ושמות של קצינים ולוחמים שלקחו חלק במשט הטורקי.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully