וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים וחצי מאסר לפלסטיני שדקר ארבעה בקטטה

קובי מנדל

25.9.2011 / 13:44

בית המשפט גזר במסגרת הסדר טיעון 30 חודשי מאסר בפועל על צעיר פלסטיני שדקר ארבעה אנשים במהלך קטטה בצפון. משפטו של הצעיר, שגדל בישראל שלא כדין, נערך בדלתיים סגורות

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) את דינו של צעיר פלסטיני, בן 19, שהורשע בעבירות של חבלה בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, חבלה רשלנית והחזקת סכין שלא כדין. עונשו של הצעיר, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהליך גישור, נקבע ל-30 חודשי מאסר בפועל ותקופות של 18 חודשים ו-7 חודשים של מאסר על תנאי, בהתאם לסוג העבירות שיישנו.

הצעיר הפלסטיני הורשע לאחר אירוע אלים בו היה מעורב ליד בית ספר תיכון ביישוב בצפון הארץ, בתחילת חודש פברואר השנה, בעקבות ויכוח בין אחיו לבין אדם אחר. הוויכוח גרר התקהלות של אנשים נוספים, ובעקבותיו הגיע לזירת האירוע הנאשם כשהוא מצויד בסכין ודקר ארבעה מהם, כשלשניים מהם נגרמו חבלות חמורות.

התיק נוהל בדלתיים סגורות בשל החשש מפגיעה בנאשם, ששהה בישראל בניגוד לחוק, אם ייוודע לגורם כלשהו כי שיתף פעולה עם רשויות הביטחון של מדינת ישראל. על פי תסקיר המבחן שנערך לצעיר, הוא נולד בשטחי הרשות הפלסטינית, ובהיותו בן ארבע, חזה בפורעים מתעללים באמו ורוצחים אותה, על רקע החשד שאביו ואחיו הינם משתפי פעולה עם רשויות הביטחון בישראל. אביו השתקע בישראל לאחר שקיבל היתר לכך, ואילו הנאשם גדל בישראל, ללא היתר שהייה כדין.

השופט משה גלעד ציין בגזר הדין כי חומרת המקרה נעוצה בריבוי הנפגעים וב"אפסות" העילה, והבהיר כי אף הנאשם הודה כי לא הייתה לו כל סיבה לפגוע במתלוננים. "דומה שריבוי מעשי האלימות ובמיוחד אלה המבוצעים באמצעות סכינים, חפצים חדים וכלי משחית אחרים, הגיע לדרגה חמורה מאוד והאמירה החוזרת ונשנית כי זו 'חציית קו אדום' הפכה לקלישאה. כמעט מדי יום מתבשרים אנו בכלי התקשורת למיניהם כי עוד 'קו אדום' נחצה, עוד אדם נדקר, נחתך או נחבל והנה, בשל דמם של הפצועים, חציית 'הקו האדום' תרתי משמע היא", אמר השופט גלעד והוסיף כי "האלימות פושה וגואה והורים כוססים ציפורניהם בדאגה, עד ישוב ילדם מבית הספר, מביקור אצל חבר או מבילוי במועדון, משל לשדה הקרב יצאו".

האלימות משתוללת - ידיעות נוספות בנושא:
חשד לרצח: צעיר מנתניה דקר למוות את אביו הקשיש
קטטה המונית בתיכון בשפרעם: 3 נפגעים ו-6 עצורים
נדקר איש התנועה לאיכות השלטון במגזר הבדואי
10 שנים אחרי אחיו: בן 21 נדקר למוות בקריית אתא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully