וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דורסי זיתוני מוכנים להיחקר בתנאי שלא יוסגרו"

החשודים בדריסת הצעירה בתל אביב ובהפקרתה מוכנים להתייצב לחקירה בצרפת רק בתנאי שלא יוסגרו לישראל. סניגוריהם מתעקשים: "הם לא מתחמקים, הם מוכנים לשאת באחריות"

המשטרה הצרפתית מנהלת בימים אלה מגעים מול קלוד איזק, הנהג החשוד בדריסתה למוות ובהפקרתה של לי זיתוני, ומול אריק רוביק, בעל הרכב שנכח בזירה, במטרה לקדם את החקירה בעניין. כך פורסם הערב (חמישי) בערוץ 10. לפי שעה מסתמן כי הסיכויים שהשניים יוסגרו לארץ נמוכים, שכן הם מתנים את הגעתם לחקירה בכך שלא יוסגרו לישראל וכי יועמדו לדין בצרפת. יודגש כי השניים נמלטים מהרשויות, ומיקומם בשלב זה אינו נודע, למרות הודעת פרקליטיהם לפיה הם נמצאים בפריז.

עוד בנושא
חבריה של לי הפגינו: ”מחר זו תהיה הבת שלכם”
שגריר צרפת: מקווה שדורס זיתוני יעמוד לדין בישראל
הדורס נחשף: הופצה תמונת הנהג שפגע בלי זיתוני

סנגוריהם הצרפתיים של השניים, פרנסואה קוטה ומישל אפלבאום, ניסו להסביר את מעשי מרשיהם. "הלקוחות שלי לא רצו לברוח מאחריותם. הם היו במצב של פניקה, הם חשבו על קרוביהם ומשפחותיהם, שישלמו את המחיר על מעשיהם. הם צרפתים וכמו כל אדם שעושה טעות, הם רצו לחזור הביתה, לצרפת". אפלבאום טען עוד כי "ברגע שהם הגיעו לשטח צרפת, הם יצרו קשר עם עורכי דינם, ואנחנו יידענו את המערכת המשפטית". עם זאת, עורכי הדין ביקשו להבהיר כי הדורסים לא בורחים מאחריות ולא מתחמקים, הם מוכנים לעמוד למשפט – אבל לא בישראל.

אתמול הפגינו חבריה של זיתוני מול שגרירות צרפת ברציף הרברט סמואל בתל אביב. אל המתקהלים הצטרפו במהלך הערב מאות מפגינים נוספים, שנענו לקריאות ברשתות החברתיות. הם קראו לבית המשפט בצרפת להסגיר לישראל את שני החשודים בדריסתה של זיתוני. המפגינים דרשו "את הסגרתם ומיצוי דינם של שני האזרחים הצרפתים, קלוד איזק ואריק רוביק קלי הדעת, שהיו ברכב, פגעו וברחו לצרפת". אמש גם הגיע שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, לביקור תנחומים אצל בני המשפחה. הוא הבטיח כי הדין ימוצה עם שני החשודים בדריסה, אך סייג ואמר כי ייתכן שהם יועמדו למשפט בצרפת, ולא בהכרח יוסגרו לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully