וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריה של לי הפגינו: "מחר זו תהיה הבת שלכם"

חבריה של לי זיתוני, הצעירה שנדרסה למוות בתל אביב, הפגינו מול שגרירות צרפת בדרישה להסגיר לישראל את שני החשודים בדריסתה שנמלטו לצרפת. "נעשה הכל כדי שהצדק ייעשה", אמרו

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

חבריה של לי זיתוני, הצעירה שנדרסה למוות בסוף השבוע כשחצתה כביש במרכז תל אביב, הפגינו הערב (רביעי) מול שגרירות צרפת ברחוב הרברט סמואל בתל אביב. אל המתקהלים הצטרפו במהלך הערב מאות מפגינים נוספים, שנענו לקריאות ברשתות החברתיות. הם קראו לבית המשפט בצרפת להסגיר לישראל את שני החשודים בדריסתה של זיתוני. מדובר בשני אנשי עסקים מפריז, שנמלטו מהארץ לאחר שפגעו בה. טרם התברר לחלוטין מי מהם נהג במכונית.

המפגינים דרשו "את הסגרתם ומיצוי דינם של שני האזרחים הצרפתים, קלוד איזק ואריק רוביק קלי הדעת, שהיו ברכב, פגעו וברחו לצרפת". מוקדם יותר היום הגיע שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, לביקור תנחומים אצל בני המשפחה. הוא הבטיח כי הדין ימוצה עם שני החשודים בדריסה, אך סייג ואמר כי ייתכן שהם יועמדו למשפט בצרפת, ולא בהכרח יוסגרו לישראל.

עוד על דריסתה של לי זיתוני
הצעירה שנדרסה בת"א: לי זיתוני מקיבוץ נווה-אור
חבריה של לי זיתוני יפגינו: "להביא הדורסים לדין"
לי זיתוני הובאה למנוחות: "כל העתיד היה לפנייך"
דורס הצעירה בתל אביב ובעל הרכב אותרו בפריז
פגע וברח בתל אביב: נדרסה למוות במעבר החציה

הפגנה מול שגרירות צרפת של חבריה של לי זיתוני שנהרגה בתאונת פגע וברח , ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
"הפוגע בנפש אחת כאילו פגע בעולם ומלואו". ליאור מורדוך בהפגנה, הערב/נמרוד סונדרס

אריאלה, דודתה של לי, סיפרה בהפגנה על ביקורו של שגריר צרפת בבית המשפחה: "מצאנו בו בן אדם מאוד תומך ומאוד מבין. את השתיקה שלנו הוא כיבד בשתיקה ובדמעות והבטיח בשם השגרירות וממשלת צרפת להגיע לדרגים גבוהים יותר כדי לעשות הכול כדי שהצדק ייעשה".

ליאור מורדוך, ראש מטה המשפחה והחברים אמר למפגינים כי "לא למען לי לבדה ומשפחתה אנו זועקים היום, מדובר במדרון חלקלק ביותר - היום מדובר בלי זיתוני מחר זו יכולה להיות הבת שלכם". מורדוך הביע פליאה על היחס המקל, לטענתו, שלו זוכים החשודים בדריסה בצרפת: "כיצד יכול אותו פושע לחיות חיים רגילים בתוך אוכלוסיה, משפחה וחברה אשר נותנים לו כתף תומכת?", תהה. הוא סיים את דבריו בפנייה ישירה לחשודים בדריסה: "קלוד איזק ואריק רוביק - בטח למדתם ש'המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו'. אותי לימדתם שהפוגע בנפש אחת כאילו פגע בעולם ומלואו".

הפגנה מול שגרירות צרפת של חבריה של לי זיתוני שנהרגה בתאונת פגע וברח , ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
חבריה של לי מפגינים מול השגרירות, הערב/נמרוד סונדרס

זיתוני, תושבת הקיבוץ נווה אור, נפגעה בבוקר יום שישי האחרון, כשהייתה בדרכה להדריך שיעור פילאטיס. היא נדרסה על ידי רכב BMW מסוג X6, שנסע בפראות בצומת הרחובות פנקס וויצמן בתל אביב. החשודים בדריסה נמלטו מהמקום וברחו מאוחר יותר לצרפת, ארץ מולדתם. היא הובאה למנוחות בבית העלמין בנווה אור בליווי אלפי חברים ובני משפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully